קבוצה היא מערכת חברתית הפועלת כמכלול, ועוברת תהליכים דומים לאלו שעובר היחיד. בדומה ליחיד, גם קבוצה עוברת תהליך של גיבוש זהות, צמיחה והתפתחות, ותהליכים נוספים שאינם תמיד מודעים. הגישה הדינמית להנחיית קבוצות מדגישה את התהליכים ההתפתחותיים אשר עוברת קבוצה, וקושרת אותם ליחסים המתפתחים בין הקבוצה למנחה, למשאלות ולשאיפות של הקבוצה, ולתהליכים נפשיים המתרחשים בה (דור-חיים, 2016: 10).
ההשתתפות בקבוצה מעניקה שייכות ליחיד והזדמנות לצמיחה, ומאפשרת למשתתפים ללמוד על עצמם בהקשרים חברתיים, ולשנות דפוסי התנהגות שבולמים אותם. כל משתתף יכול לשאול את עצמו האם הוא נבלע בתוך הקבוצה, האם שמים לב אליו וכיצד הוא נתפס בעיני אחרים, מה עליו לעשות כדי להיראות, אילו תפקידים הוא לוקח והאם הוא יכול להיות עצמאי, ומה המחיר שהוא משלם על עצמאות זו (ציגנלאוב, 2017: 110).
במהלך הקורס התנסינו בחוויות שונות ומשמעותיות. במטלה זו אנתח שלוש סיטואציות מתוך ההתנסויות במהלך מפגשי הקורס שחוויתי כמעניינות ומשמעותיות. הסיטואציה הראשונה היא חוויית השתיקה שהופיעה לא מעט במפגשים, מה שעורר לעתים אי נוחות ומבוכה, הסיטואציה השנייה נובעת בחלקה מהראשונה ומתייחסת להבנה של מהות הקורס עצמו, שהיה שונה מכל קורס שנלמד בעבר, והסיטואציה השלישית נוגעת לתפקיד המרצה בקורס, שלעתים סגנונה היה עמום ולא מובן למשתתפים.