התערבות לעידוד חבישת קסדה בקרב רוכבי אופניים מבוגרים

מזהה: 4134
מאמר חם

רקע: תאונות דרכים בהם נפגעים רוכבי אופניים עשויות להיות קטלניות. מדי שנה נפגעים כ-300 איש בשנה וממוצע ההרוגים בהם עומד על 14 בשנה. חלק מהתאונות מתרחשות בתחומי העיר, בהם הרכיבה על אופניים היא חלק משגרת החיים וחלק מהתאונות בדרכים בינעירוניות, כאשר במקרים אלה הרכיבה היא בדרך-כלל בתוך פעילות ספורטיבית של יחידים או קבוצות   (הרשות, 2010).

ביולי 2007 אושרה הצעת חוק אותה יזם ח"כ גלעד ארדן, על-פי החוק הוכנס תיקון בפקודת התעבורה ונקבע כי כל רוכב אופניים בישראל חייב לחבוש קסדת מגן. באוגוסט 2011 הוכנס תיקון בחוק ביוזמתה של ח"כ שלי יחימוביץ', על-פי התיקון בוטלה חובת חבישת הקסדה לאנשים בוגרים בנסיעה בדרכים עירוניות. הנימוק לכך היה שהסיכון בדרכים כאלה הוא נמוך יחסית והחובה לחבישת קסדה רק גורמת לאנשים מבוגרים להימנע מרכיבה על אופניים ובכך גם לבצע פחות פעילות גופנית (גיטלמן, כרמל, הנדל, פיסחוב וחן, 2012).

במצב הקיים כאשר ידוע כי רוב התאונות מתרחשות בדרכים עירוניות בתוך העיר, ישנו סיכון רוב בחוק המתוקן, מפני שהאוכלוסייה המבוגרת חשופה לתאונות. האחוז הגבוה ביותר של התאונות הקטלניות הוא בין מכונית לאופניים ובמקרה כזה לקסדה יש חשיבות רבה (פלג וסימנטוב, 2008). אנחנו מעוניינות להציג תכנית התערבות שדווקא תעודד את רוכבי האופניים המבוגרים לחבוש קסדה, הסיבות לכך הן גם נושא הבטיחות של הרוכבים עצמם, אך לא פחות חשוב מכך שימוש דוגמא אישית לרוכבים צעירים!

105.00 ₪
סוג עבודה:
הצעת מחקר
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מדעי המדינה ויחבל | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
1655
היקף עמודים:
6
מספר מקורות:
6
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.