1. רקע תיאורטי
1.1. קשר הורה ילד – סגנון הורות
תפקידם של ההורים בכל מקום ובכל זמן הוא לגדל ולחנך את הילדים ולהכין אותם לתפקידם בחיים הבוגרים – כבני אדם אותנטיים, אוטונומיים, עצמאים ואחראים. אחת ההגדרות המוכרות לתפקיד ההורי היא: 'תפקידם של הורים לצמצם סיכונים ולהגדיל סיכויים' (גלאון וכהן, 2012).
במסגרת הסכמתם של חוקרים לגבי הקשר שבין תפקוד הילד לבין הורות, נידונה במחקרים כבר מאמצע המאה העשרים השפעתה המכרעת של התנהגות ההורה על התפתחות הילד (1957 , Sears). חוקרים שהשתייכו לפרספקטיבות תיאורטיות שונות, התמקדו בתהליכים שונים, במיוחד אפקטיביים או אינסטרומנטליים, בהם התרחשה השפעה של ההורים על ילדיהם. החלה להתפתח מדידתם של סגנונות הורות דרך השימוש במימדים, בהם קבלה/דחיה, ושליטה/כניעה; חום /עוינות, ומעורבות/ריחוק והבעת אהבה/הבעת עוינות ו שליטה/נתינת עצמאות (1959 ,Schaefer).
עם התפתחות המחקר התפתחה ההכרה בחשיבות שראוי לייחס גם לעמדות הורים, בנוסף להתנהגויות עצמן. ובהתייחס לחשיבותן היתרה של העמדות, אותר הקושי ללמוד אודותיהן מבלי למדוד התנהגויות ( 1993 ,Darling & Steinberg ). לטענתם של דרלינג וסטיינברג( 1993 ,Darling & Steinberg ), למרות ההכרה שהתפתחה לגבי החשיבות המחקרית שיש לייחס הן להתנהגות ההורה והן לעמדותיו ומטרותיו, הורגש חיסרון בקיומה של טיפולוגיה הורית אשר תכלול התייחסות של תהליכים אינסטרומנטליים ואפקטיביים. המודל התיאורטי של באומרינד (1966 ,Baumrind), מילא חסר זה, תוך הכנסתם של משתנים אלה להמשגה משותפת של סגנון הורות.
תקציר
1. מבוא: רקע תיאורטי
1.1. קשר הורה ילד – סגנון הורות
1.2. שימוש הורים באינטרנט
1.3 התמכרות לאינטרנט
1.4 השפעת האינטרנט על הקשר בין ההורה לילד
2. שיטה
2.1. אוכלוסיית המחקר
2.2. כלי המחקר
2.3. מערך המחקר
2.4. מהימנות המחקר
3. תוצאות
3.1. סגנון הורות סמכותני והתמכרות לאינטרנט
3.2. סגנון הורות סמכותי והתמכרות לאינטרנט
4. דיון מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה
נספחים