התמודדות אימהות עם לידה וגידול של ילד בעל צרכים מיוחדים

מזהה: 3812
מאמר חם

הורות הינה אחד האתגרים הקשים והחשובים ביותר העומדים בפני הפרט, כאשר נדרש ממנו בצורה פתאומית לשים את צרכיו בצד ולהתמודד עם מכלול המשמעויות הנלוות להיותו הורה. אמירה זו נכונה אף יותר כאשר מדובר בילד בעל צרכים מיוחדים, אשר זקוק לתשומת לב וטיפול אחר מאשר ילד בריא. ילד בעל צרכים מיוחדים הינו בעל מסלול התפתחות שונה מזה של הילד הבריא במרבית המקרים, הוא תלוי בהוריו ונצרך בצורה משמעותית יותר בטיפולם של ההורים (Whiting, 2014).

יש לתת הדעת לכך שהתא המשפחתי הינו בעל חשיבות רבה עבור הפרט, כאשר זה הוא סוכן החיברות הראשון של הרך הנולד. בתא המשפחתי, ככל מערכת חברתית, לכל אחד מבני המשפחה ישנו תפקיד הנגזר מעצם היותו חלק מהתא המשפחתי. להורים, תפקיד מפתח בתוך התא המשפחתי מאחר והן מעצבים אותו לפי ראות עיניהם ואחראים באופן מוחלט על הטיפול בילדיהם (Raj & Raval, 2013). על פי המודל האקולוגי של ברונפנברנר, המשפחה הינה מערכת חברתית בה מתקיימים מערכות קשרים מרובות, כאשר בין כל פרט ופרט במשפחה ישנו קשר ייחודי המהווה תת מערכת בפני עצמו. התפתחות הפרט, לפי ברונפנברנר הינה תהליך של הסתגלות הדדית מתמשכת בין כל פרט לבין הסביבה המקיפה אותו (Bronfenbrenner, 1977).  

משפחה אשר התבשרה כי ילדם הינו ילד בעל צרכים מיוחדים צריכה כעת להתמודד עם מציאות לא פשוטה אשר מחלקת את חייהם לחיים שלפני הבשורה ולחיים שאחריה. 

 

מבוא. 

1.        סקירה ספרותית. 

1.1          המשפחה כתא חברתי 

1.1.1               רקע והמודל התיאורטי של ברונפנברנר. 

1.1.2               התפקידים החברתיים בתא המשפחתי 

1.2          השפעת לידתו של ילד בעל צרכים מיוחדים על התא המשפחתי 

1.2.1               התמודדות עם אבחון הילד ומודל קובלר-רוס. 

1.2.2               התמודדות התא המשפחתי עם לידתו של ילד בעל צרכים מיוחדים. 

1.2.3               מבט ממוקד על התמודדות האם. 

1.3          מצבי דחק. 

1.3.1               מהו דחק?. 

1.3.2               מודלים להתמודדות עם מצבי דחק. 

1.3.3               חשיבות הדת בהתמודדות עם מצבי דחק. 

2.        שיטות מחקר. 

2.1          משתתפי המחקר. 

2.2          כלי המחקר. 

2.3          הליך וניתוח הממצאים. 

2.4          סוגיות אתיות. 

3.        ממצאים. 

3.1          הכחשה, גילוי ואבחון 

3.2          ההתמודדות האישית. 

3.3          התמודדות מול בן הזוג 

3.4          הטיפול עצמו 

3.5          קשיים מול מערכת החינוך. 

3.6          קשיי משפחה ובבית. 

3.7          רגעים שמחים. 

3.8          אמונה דתית. 

4.        דיון 

4.1          משפחה בשמחה ובצער. 

4.2          התמודדותה של האם. 

4.3          גילוי והכחשה. 

4.4          אמונה דתית כמשענת. 

5.        מקורות. 

נספחים. 

נספח א' – שאלון הריאיון 

נספח ב' – ראיונות המחקר.

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
חינוך | חינוך מיוחד | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | עבודה סוציאלית
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
45339
היקף עמודים:
50
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.