השפעת ׳דימוי הגוף׳ ויחסי המגדר על השתתפותן של נערות ונשים צעירות בספורט מקצועני

מזהה: 6997
מאמר חם

המחקר האקדמי-סוציולוגי קובע, כי אין עוררין, הן בנוגע ליסודות והן בנוגע למציאות בפועל, המובילה לחוסר שוויון בין המינים, בכל הקשור בנוכחותן, בתנאי עבודתן, ובפופולאריות של נשים במסגרת ענפי הספורט השונים (מזרחי, 2013). בכך, הספורט מהווה, כפי שחלק תרבותי עיקרי זה בכל חברה מערבית, דוגמא וסמל להדרתן של נשים מתוך החברה, הגבלתן והקטנת כשרונן ויכולתן להתחרות באופן אשר יעניין את ההמונים, ויחובק על ידי בעלי ההון והמפרסמים. ואכן, בעוד שספורט הנשים, בישראל ובעולם מתקדם בקצב מהיר יותר בשנים האחרונות, ובחסות של התפתחויות ספורטיביות, מצד אחד, ובעיקר, בעקבות התפתחויות מגדריות ופמיניסטיות, מצד שני, הפערים הקיימים בכספים המושקעים ובפופולאריות של ענפי הספורט הנשיים, לעומת הגבריים, עדיין עצומים (שחף, כץ ושובל, 2015).

על כן, ומכיוון שהתרבות המערבית, כמו גם זו הדומיננטית בישראל, עדיין מתקשה להכיל באופן שוויוני את הספורט הנשי, המחקר הסוציולוגי מראה כיצד מציאות זו משתקפת ביותר בשורשיו של כל מציאות ספורט תקינה, ובדמות הפעילות הספורטיבית, החובבנית והמקצוענית כאחד, בקרב הילדים והילדות, ובני ובנות הנוער (Abadi & Gill, 2020). על כן, בעבודת מחקר זו, אבקש לבחון היבט מהותי ובעל חשיבות יתרה, במיוחד כיום, במציאות החברתית תחת הרשתות החברתיות, ההופכות את דימוי הגוף לסוגיה אשר מעסיקה ומשפיעה באופן ישיר על התנהגותם של ילדות ובנות נוער, ואשר לא פעם גם מובילה אותן להתנהגות שלילית ואף מסוכנת לבריאותן (וויסבלאי, 2010). 

 

מבוא

1. השתתפותן של נשים צעירות בספורט וספורט מקצועני 

1.1 משמעותה וחשיבותה של ההשתתפות בספורט בקרב נשים וצעירות

1.2 מדיניות בנושא השתתפות ילדות ובנות נוער בספורט בארץ ובעולם

1.3 נתונים על השתתפות מגדרית בספורט בישראל

2. דימוי גוף בקרב ילדים ובני נוער

2.1 רקע תיאורטי 

2.2 מיתוס היופי ודימוי גוף

2.3 דימוי גוף בקרב נערות בישראל

3. מגדר וגוף בספורט

3.1 העצמה חיובית של דימוי הגוף בעזרת הספורט

3.2 ניכור והימנעות מפעילות גופנית כתוצאה מדימוי גוף שלילי 

4. דיון – בין פעילות ספורטיבית לדימוי גוף

5. סיכום

6. מקורות

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ספורט וחברה
תגיות:
מגדר | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | ספורט
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
9763
היקף עמודים:
28
מספר מקורות:
40
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.