השפעת רשתות חברתיות על הערכה עצמית

מזהה: 6415
מאמר חם

עליית השימוש במדיה החברתית הפכה למגיפה שנראה שלא נעצרת בקרוב. אתרים ורשתות חברתיות הפכו לחלק עיקרי מחייהם של אנשים, במיוחד חיי הנוער. בני נוער רבים משתמשים במדיה החברתית, במיוחד בפייסבוק, כדי לבנות מערכות יחסים, להתחבר עם העולם, לשתף ולקבל ידע ומידע, לבנות את אשיותם ולפתח חיי חברה (Boyd, 2007). חלק מן החוקרים טוענים, כי הרשתות החברתיות משמשות צעירים לבניה של מערכות יחסים מקוונות רומנטיות ומזדמנות, דבר אשר בין היתר כולל השפעה שלילית על אנשים. בפרט, רשתות חברתיות מעודדות השוואה חברתית, דבר אשר מגביר את המצוקה הפסיכולוגית של האנשים וגורם לירידה בדימוי העצמי (Chen & Lee, 2013) . תיאוריית ההשוואה החברתית מבוססת על הרעיון שאנשים עסוקים כל הזמן בהערכה עצמית לאחרים. על פי תיאוריה זו, ההערכה העצמית שלנו מושפעת מההשוואה החברתית שאנו עורכים, ולפיה אנו קובעים את הערך העצמי שלנו. לכן, יש סיבה להאמין שככל  שהשימוש ברשתות החברתיות עולה, ההערכה העצמית פוחתת (Jan, Soomro,& Ahmad, 2017).

בעוד שמחקרים מוצאים קשר בין שימוש ברשתות חברתיות לבין הערכה עצמית נמוכה, מעט אם בכלל ידוע על הקשר בין סוג השימוש ברשת החברתית לבין מידת ההערכה העצמית. כך למשל, מחקרים קודמים מצאו, כי דפוס שימוש פעיל בפייסבוק (חשיפה עצמית ואינטראקציה עם אחרים) בניגוד לדפוס סביל (גלילה ודפדוף) קשורים לבריאות מנטלית חיובית ולרווחה נפשית גבוהה (Frison & Eggermont, 2017).

 

פרק 1 מבוא 

פרק 2 סקירת ספרות 

2.1 רשתות חברתיות

2.2 הערכה עצמית 

2.3 הערכה עצמית ושימוש ברשתות חברתיות 

פרק 3 מתודולוגיה 

3.1 שיטת המחקר 

3.2 אוכלוסיית המחקר 

3.3 כלי המחקר 

3.4 עיבוד נתונים ותוצאות

3.5 משתני המחקר 

3.6 אתיקה מחקרית 

פרק 4 ממצאי המחקר 

פרק 5 דיון ומסקנות 

5.1 ההשפעה של סגנון שימוש על הדימוי העצמי של המתבגר

5.1 מגבלות המחקר והצעות למחקרי המשך 

מקורות

נספחים

440.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
אינטרנט | פסיכולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
7055
היקף עמודים:
26
מספר מקורות:
35
נספח נתונים:
יש
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.