מבוא :
עליית השימוש במדיה החברתית הפכה למגיפה שנראה שלא נעצרת בקרוב. אתרים ורשתות חברתיות הפכו לחלק עיקרי מחייהם של אנשים, במיוחד חיי הנוער. בני נוער רבים משתמשים במדיה החברתית, במיוחד בפייסבוק, כדי לבנות מערכות יחסים, להתחבר עם העולם, לשתף ולקבל ידע ומידע, לבנות את אשיותם ולפתח חיי חברה Boyd), 2007). חלק מהחוקרים טוענים כי הרשתות החברתיות משמשות צעירים לבניה של מערכות יחסים מקוונות רומנטיות ומזדמנות, דבר אשר בין היתר כולל השפעה שלילית על אנשים. בפרט, רשתות חברתיות מעודדות השוואה חברתית, דבר אשר מגביר את המצוקה הפסיכולוגית של האנשים וגורם לירידה בדימוי העצמי (Chen & Lee, 2013) .תיאוריית ההשוואה החברתית היא הרעיון שאנשים הם כל הזמן עסוקים בהערכה עצמית בהשוואה לאחרים. תיאוריה זו מרמזת שההערכה העצמית שלנו מושפעת מההשוואה החברתית הזו וכיצד אנו קובעים את הערך העצמי שלנו. לכן, יש סיבה להאמין שככל שהשימוש ברשתות החברתיות עולה, ההערכה העצמית פוחתת (Jan, Soomro, & Ahmad, 2017).
בעוד שמחקרים מוצאים קשר בין שימוש ברשתות חברתיות לבין הערכה עצמית נמוכה, מעט אם בכלל ידוע על סוג השימוש ברשת החברתית והערכה עצמית. כך למשל, מחקרים קודמים מצאו כי דפוס שימוש פעיל בפייסבוק (חשיפה עצמית ואינטראקציה עם אחרים) בניגוד לדפוס סביל (גלילה ודפדוף) קשורים לבריאות מנטלית חיובית ורווחה נפשית גבוהה (Frison & Eggermont, 2017).