השפעת המעמד הכלכלי-חברתי על צריכה בפועל של מזון מהיר

מזהה: 7345
מאמר חם

המזון המהיר, כשמו, הוא מזון אשר נאכל במהירות. מחקרים שונים שנעשו אודותיו בספרות המחקר הם כאלו אשר מעידים על הנזק שיש בו לטווח הקצר כמו גם לטווח הארוך מבחינת ההשפעה שלו על הבריאות של הצרכנים. ועדיין, חרף זאת, דומה כי מזון מהיר הפך לחלק בלתי נפרד מהנוף החברתי שלנו, במיוחד כאשר מדובר במדינות מערביות. ההתקלות במזון מהיר היא כזו אשר מתרחשת כמעט בכל מרחב והזמינות למזון מהיר כיום גבוהה מתמיד. יש להוסיף לעובדה זו את כניסתם של מכשירים חשמליים שונים, בעשרות השנים האחרונות, אשר מאפשרים הכנה מהירה של מזון מהיר גם בבית, דוגמת המיקרו, ולהלן תמונת מצב אשר מראה על חדירתו העמוקה של המזון המהיר לקבוצות האוכלוסייה השונות, לרבות ילדים קטנים אשר אינם יכולים לרכוש בעצמם מזון מהיר אולם, פעמים רבות, הוא זמין להם היטב בביתם עקב תפיסת המזון המהיר על ידי ההורים כפתרון מהיר במקרה של רעב.

הנושא של צריכה של מזון מהיר נבחן בהיבטים רבים ומגוונים. מטרת עבודה זו, אפוא, לבחון את הנושא של צריכת מזון מהיר כחלק משאלה סוציולוגית. המטרה היא לראות, אפוא, מיהם האנשים בחברה אשר צורכים את המזון המהיר, מיהם ״הקליינטים״ המרכזיים של המזון המהיר ומה מאפיין אותם ככאלו אשר צורכים מזון מהיר בעיקר. בהתאמה, שאלת המחקר בעבודה זו תחולק לשתיים כאשר החלק הראשון של שאלת המחקר יהיה מה הם הרגלי הצריכה של המזון המהיר על ידי המעמדות השונים במדינת ישראל.

 

מבוא

סקירת ספרות

1. מזון מהיר

1.1 התפתחות המזון המהיר

1.2 מזון מהיר – היבטים מסחריים וכלכליים

1.3 מזון מהיר – היבטים חברתיים ותרבותיים

1.4 מזון מהיר וגלובליזציה

1.5 מזון מהיר בישראל

2. מעמדות סוציו-אקונומיים בישראל

2.1 התפתחות המבנה המעמדי בישראל – רקע וסקירה

2.2 מעמדות חברתיים וקבוצות אתניות בישראל כיום

2.3 המעמדות השונים בישראל – חלוקה על פי הכנסות ועל פי מאפיינים תרבותיים

3. צריכת מזון בישראל

3.1 הרגלי צריכת מזון בישראל

3.2 מחירי המזון בישראל

3.3 דפוסי ההוצאה על מוצרי מזון בישראל

3.4 פערי צריכת המזון בישראל

3.5 צריכת מזון מהיר ומזיק בישראל בראייה כלכלית

מתודולוגיה

ממצאים

אפיון משתתפי המחקר

דיון

ביבליוגרפיה

515.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2023
מספר מילים:
8289
היקף עמודים:
27
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.