הקשר בין תלותיות וביקורת-עצמית לבין דפוסי שימוש בפייסבוק בקרב צעירים וצעירות בישראל

מזהה: 2475
מאמר חם

פייסבוק נוסדה בשנת 2004 כרשת פנימית באוניברסיטת הארוורד והפכה לרשת החברתית המרכזית ביותר בעולם בעלת פופולריות חסרת תקדים. זו אינה רק במת שיח או רשת חברתית. "זוהי מהפכה במלוא מובן המילה" (אלמוג, 2012). נכון לשנת 2014, לפייסבוק רשומים 1.28 מיליארד משתמשים והוא האתר השני בעולם מבחינת כניסות  (Ryan & Xenos, 2011).

המשתמשים יכולים לעדכן סטטוסים, להגיב לתמונות, סרטונים, סטטוסים של משתמשים אחרים, ולשתף באלו שלהם ולפרסם עצמם ברשת החברתית

(Tandoc, Ferrucci & Duffy, 2015), ובעיקר, לשמר קשרים חברתיים חרף המרחק הגיאוגרפי, תוך שליטה על משך ותכיפות האינטראקציות (Oldmeadow, Quinn & Kowert, 2013). מחקרים שונים החלו בשנים האחרונות לחקור לעומק את דפוסי השימוש בפייסבוק בניסיון לעמוד על גורמים שונים המשפיעים על דפוסים אלו. ביניהם, סגנונות התקשרות ומאפייני אישיות שונים. למשל, החצנה ופתיחות (2009 Ross, Orr, Sisic, Arseneault, Simmering & Orr,),  נרקיסיזם ועוד (Ryan & Xenos, 2011). זאת, מתוך הנחה שהמאפיינים של פייסבוק מאפשרים לפתח ולשמר קשרים בינאישיים, גם בקרב אנשים עם  בעיות בתחזוק קשרים בינאישיים (Moore & McElroy, 2012). בין השאר, בשל דיכאון   (O'Keeffe & Clarke-Pearson, 2011).

במחקרים נמצא קשר בין נוירוטיות ובדידות לבין שימוש מוגבר בפייסבוק. משתמשי פייסבוק הם הרבה יותר מוחצנים והרבה פחות מצפוניים מאשר אלו שאינם משתמשים בפייסבוק. המוחצנות באה לידי ביטוי במספר רב יותר של חברים בפייסבוק, הזמן ששוהים בפייסבוק, מספר התמונות שמעלים והמידע האישי שאנשים מפרסמים על עצמם.  השהייה בפייסבוק מגדילה את מספר החברים. 

 

תקציר

מבוא

            ביקורת עצמית ותלותיות

            דפוסי שימוש בפייסבוק

            הקשרים שבין המשתנים

            המחקר הנוכחי

שיטה

            אוכלוסיה

            הליך המחקר

            כלים

תוצאות

            הקשר בין ביקורת עצמית לשימוש בפייסבוק

הקשר בין תלותיות לשימוש בפייסבוק

דיון

            ממצאים מרכזיים

            סיכום

ביבליוגרפיה

נספחים
             שאלון
             פלטי Spss

335.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
אינטרנט | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
5334
היקף עמודים:
27
מספר מקורות:
10
נספח נתונים:
יש
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.