הקשר בין הימורים בספורט לבין מכירות או הטיות של משחקים

מזהה: 1181
מאמר חם

תופעת ההימורים בספורט הינה וותיקה כמו הספורט עצמו, וניתן לזהות מאפייני הימורים בענפי ספורט שונים עוד מתקופת רומא העתיקה. לאורך השנים הימורים במסגרת ענפי ספורט שונים כמו כדורגל, מרוצי סוסים, אגרוף, כדורסל ועוד, התרחשו במדינות רבות, כמו בארה"ב, אירופה אסיה ואזורים נוספים. למרות כי הימורים בספורט נחשב לתופעה היסטורית נפוצה, תופעה זו דוכאה במידה רבה בראשית המאה ה- 20, אך התפתחה בשנית, או לפחות נתפסה בסלחנות משהו, משנות ה- 60 של המאה ה- 20. ההסברים לסלחנות והנכונות לקבל הימורים בספורט הינם מגוונים החל מתהליכי ליברליזציה שהתקיימו בעולם בעשורים האחרונים של המאה ה-20 ועד להון הרב המצוי בהימורים ואלה יכולים לשרת בעלי אינטרסים רבים, החל מהמדינה, אנשי עסקים, ואף איגודי ספורט (Forrest, & Simmons, 2003).

ההימורים בספורט נתפסים במידה רבה כסוג של הנאה ובידור כחלק בלתי נפרד מהספורט עצמו, כאשר הציבור משלב צפייה בתחרות הספורט והן את הציפיה להרוויח כסף מניצחון קבוצה. תהליך זה הופך את ענף הספורט לרווי התרגשויות, לעיתים אחוזים מן ההימורים מופנים לקבוצות הספורט, והם עוזרים לממן מקומות התקהלות ציבוריים. מאידך, הימורים בלתי נשלטים וכפייתיים מוכרים כבעיה בריאותית הפוגעת במהמר, משפחתו וסביבתו, והימורים בספורט יכולים לפתח התנהגויות של מהמר כפייתי כמו תלות בהימורים, פגיעה ברווחה הנפשית, פגיעה במשפחה וחברים, איבוד חסכונות וממון, ואף תחושות דיכאון, כעס וחרדה (Arthur, Williams, & Belanger, 2014). ייתר על כן, הימורים בספורט עשוי לשלב מעורבות של ארגוני פשיעה העוסקים בהטיה של משחקים ופגיעה בטוהר והוגנות הספורט (Hill, 2010).

 

מבוא

פרק 1 - סקירה ספרותית

פרק 2 - השפעות ההימורים בספורט - יתרונות וחסרונות

פרק 3 - התפתחות ההימורים בספורט בישראל

פרק 4 - הקשר בין הימורים בספורט ומכירות משחקים בישראל ובעולם

פרק 5 - דיון, סיכום ומסקנות

ביבליוגרפיה

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ספורט וחברה
תגיות:
ספורט | פילוסופיה
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
11794
היקף עמודים:
30
מספר מקורות:
35
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.