לאורך תולדות הספורט, ניתן לזהות מעורבות אוהדים, בין אם הם מפתחים אהדה לענף הספורט ובין אם לקבוצה או שחקן מסוים. תפקיד האוהדים הינו חשוב וקריטי בספורט המודרני בפרט כאשר מדובר בתמיכה ועידוד שלהם כלפי הצלחת הספורטאים, והסברה היא כי תפקיד האוהדים הינה הגורם העיקרי לפריחת הספורט בעידן העכשווי (Russell, 2012). המעורבות של אוהדים בספורט מבוססת על תיאוריות רבות הכוללות בין היתר את הרצון ליהנות, לפתח זהות ויחסי גומלים עם הסביבה (Osborne, & Coombs, 2013), ובמקרים רבים אוהדים מפתחים אהדה ונאמנות גבוהה לקבוצתם שבאה לידי ביטוי ברכישה של מוצרי הקבוצה, להזדהות עם סמליה, לפעול למענה באירועים ומצבים שונים (Tsiotsou, 2013) ואף לעקוב אחריה במשחקים במדינה ומחוץ לארץ (Smith, & Stewart, 2007). התחושות והנאמנות של האוהדים כלפי ענף הספורט וכלפי הקבוצה לעיתים קרובות מובילים להתנהגויות של אהבה, תלות ואף משברים נפשיים, ואוהדים עשויים לסבור כי הצלחה או כישלון של הקבוצה תלויים במידת התמיכה שהאוהדים מספקים כלפי קבוצתם (Russell, 2012). השאלה הנשאלת מדוע אוהדים מתנהגים בצורה שכזו ומדוע הם מפתחים תלות חזקה כל כך בקבוצתם.