העדפות התיירות של האוכלוסייה המבוגרת בקרב המגזר הערבי

מזהה: 7343
מאמר חם

תחום התיירות הוא אחד מן הענפים המתפתחים ביותר בשנים האחרונות בתעשייה, על אף ולמרות משבר הקורונה שפקד את העולם בשנתיים האחרונות. בדומה לקבוצות קהלים שונות, גם קהל המבוגרים והקשישים בעולם מטייל, ויש תיירים רבים בכל העולם בגילאים אלו (65 ומעלה). בארץ, אוכלוסיית התיירים המבוגרת שברה שיאים במספר האנשים שטסו לחו"ל בשנת 2019: כמיליון אנשים. בהשוואה לקבוצת הגילאים של 20-24 המונה בעיקר אנשים צעירים שרוצים לטוס ל-"טיול הגדול" אחרי הצבא המונה כ-600,000 איש, זהו הישג מרשים. בקרב האוכלוסייה הערבית, מבחינה סטטיסטית הנתונים הם די דומים, ותיירים רבים היוצאים מהארץ שייכים למגזר הערבי ולקבוצות מיעוט שונות כשרבים מהם משתייכים לאוכלוסייה המבוגרת, בדומה לסטטיסטיקה הישראלית הכללית.

בעבודה זו אבחן את העדפות התיירות של האוכלוסייה המבוגרת בקרב המגזר הערבי באמצעות סקירת הספרות בנושא, ובאמצעות שאלון עבוד מדגם של גילאים מהמגזר: מהם היעדים ה"חמים" שלהם, כיצד הם מעדיפים לנוע במסגרת הנסיעות (טיסה, שיט, תחבורה ציבורית, השכרת רכב, הליכה רגלית ועוד), מהם העדפות הבידור שלהם בארץ היעד (תיאטרון, מוסיקה, טקס או יעד דתי, היסטורי ועוד), ובאופן כללי מהם דפוסי התיור שלהם, על מנת לייעל את תעשיית התיירות הפונה לקהל יעד זה.

 

מבוא

סקירת ספרות

מערך המחקר

שיטת המחקר

רפלקציה על המחקר

ביבליוגרפיה

120.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
1910
היקף עמודים:
9
מספר מקורות:
7
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.