הליכי חזרה לתשובה נוכח מגפת הקורונה

מזהה: 7327
מאמר חם

נושא המחקר

מגפת הקורונה (Covid-19) אשר העולם, כמו גם מדינת ישראל, עדיין חווה ונמצאת בעיצומה, הביאה לתמורות ושינויים חברתיים-כלכליים דרמטיים, אם באותם כללי התנהגות חברתיים בסיסיים ומקומיים, ואם במגמות עולמיות הנוגעות בין היתר, ובעיקר, למרחב הביתי ולמרחב התעסוקתי. אם זאת, שנת 2020, אינה רק שנת הקורונה, אלא מהווה, בעיני רבים, לשבירת הכלים הפוליטיים והתקשורתיים, אשר התאפיינו בשנה זו, יותר מכל שנה אחרת, באבדן אמון האזרח בממסד, בתקשורת, ובמידת האמון לתיאוריות קונספירציה, הקשורות במידה רבה, לאופן שהמגפה פרצה, לתסמינים המתעתעים שלה, ותופעותיה ארוכות הטווח. עבודת מחקר זו תבקש לקשור בין המגמות יוצאות הדופן של שנת 2020, עם הנטייה של צעירים לעבור תהליכים ׳רכים׳ או ׳קשיחים׳ של חזרה בתשובה, כדי לבדוק האם קיים קשר בין שתי התופעות, ואף ללמוד על האופן שבו צעירים (בני ובנות 20-30) חילוניים בוחרים במציאות הנוכחית, לעצב מחדש את זהותם, על פי ההלכה.

 

שאלת המחקר

כיצד המגמות החברתיות יוצאות הדופן של שנת 2020, השפיעה על מניע ותהליך חזרתם בתשובה של צעירים חילוניים בישראל?

 

שיטות מחקר

עבודת המחקר תתבסס על מחקר איכותני, ובאמצעות שימוש בראיונות עומק חצי מובנים עם צעירים אשר נמצאים בשלב מתקדם בתהליך החזרה בתשובה שלהם, תוך התמקדות בצעירים שהחשיבו את עצמם, טרם תחילת התהליך, כחילונים, ואשר נמצאים בגילאים החל מ-20 ועד 30, וזאת כדי להתמקד באוכלוסייה צעירה יותר, אשר חשופה יותר להשפעות של הרשתות החברתיות. 

25.00 ₪
סוג עבודה:
הצעת מחקר
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | קורונה
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
757
היקף עמודים:
4
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.