הטיית תשובה בסקרים המכילים שאלות רגישות ודרכים להקטנתה

מזהה: 2454
מאמר חם

בשביל שתוצאות סקר תהיינה מדויקות, עליו להתבסס על מדגם מייצג של אוכלוסיית היעד, ולוודא שאין הטיה בתשובות לכל אורך הדרך. ישנם ארבעה סוגים עיקריים של טעויות בסקרים: טעות דגימה, טעות כיסוי, טעות אי השבה וטעות תשובה. כל אחת מהטעויות האלו יכולה להתפתח לכדי הטיה אבל אין הכרח שייקרה כך. בעבודה זו נתמקד בהטיית אי השבה. טעות תשובה בסקר היא מצב שבו הנבדקים אינם עונים כשורה על השאלה שנשאלת. ישנן סיבות רבות לטעות תשובה: אי הבנת השאלה, בלבול של הנבדקים, עייפות, חוסר רצון למאמץ, חוסר תשומת לב ועוד. כמובן שטעויות מסוג אלו אינן בהכרח גורמות להטיה. נתאר לעצמנו נבדק הצריך להכריע בין שתי אפשרויות: אם חלק מהנבדקים הצביעו א' במקום ב' והאחרים ב' במקום א' אז טעויות התשובה מתקזזות ואין כאן הטיה. הטיית תשובה נוצרת כאשר הנבדקים ענו על תשובה מסוימת יותר מאשר על תשובות אחרות. הטית תשובה שכיחה במיוחד בשאלות רגישות, במקרים כאלו הנבדק יעדיף לענות באופן לא כנה בכדי לא לחשוף מידע שמביך אותו או מאיים עליו Grobes et al., 2009)).

טורנגיו ויאן ((Tourangeau and Yan, 2007 מבחינים בין שלושה סוגים שונים של שאלות רגישות. הסוג הראשון של שאלות רגישות הוא שאלות הנתפסות כפולשניות בחברה שבה חי הנבדק. שאלות בנוגע להעדפות מיניות, רמת הבריאות או ההכנסה נתפסות כשאלות שהן טאבו או פרטיות ולכן הנבדק אינו מעוניין לענות עליהן. 

 

מבוא                                                               

המשתנה התלוי-הטיה כוללת                               

המשתנה הבלתי תלוי- שאלות רגישות                  

דרכי התמודדות עם הטיית תשובה בשאלות רגישות

דיון סיכום ומסקנות

ביבליוגרפיה 

445.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | פסיכולוגיה
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
7148
היקף עמודים:
24
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.