הבעת רגשות בעזרת תקשורת המתווכת טכנולוגיה: נשים בהריון, רגישות יתר ושימוש בסמלי האימוג'י

מזהה: 3060
מאמר חם

המחקר הינו מחקר חלוצי בתחום המשלב רגישות יתר, נשים בהריון ומדיה. רגישות יתר הינה תכונה בה יש תגובתיות יתר לגירויים סביבתיים וחברתיים (Aron, Aron, & Jagiellowicz, 2012) בעקבות תהליכי עיבוד עמוקים במח (Mesulam,1998). אימוג'י מהווה כלי נפוץ מאוד בימנו במדיה החברתית, ומספק אמצעים להבעת רגשות בצורה לא מילולית (Pavalanathan & Eisenstein, 2015). נשים בהריון עוברות שינויים בתהליך עיבוד מידע רגשי (Pearson, Lightman & Evans, 2009). כל אחד מהנושאים הנ"ל נחקר רבות במהלך השנים, אולם אין מחקר הבוחן את ההשפעה של רגישות יתר, שימוש באימוג'י לביטוי רגשות במדיה בקרב נשים בהריון ולא בהריון.

השפעת המדיה על נשים בהריון נחקר מעט מאוד ולכן מגביל את ההבנה שלנו לגבי ההשלכות של התנסויות שונות במדיה על הרגשות של נשים בהריון. המחקר הנוכחי הינו מחקר חלוצי העוסק בתחום של המדיה החברתית ובוחן כיצד נשים בהריון, הנמצאות במצב של רגישות יתר משתמשות באימוג'י לביטוי רגשותיהן. 

 

סקירת ספרות

אנשים רגישים

Gray (Gray, 1982; Gray, 1970), חקר הבדלים אישיים באישיות האדם, לפי התיאוריה שלו תיאוריית הרגישות המחוזקת (Reinforcement Sensitivity Theory – RST), קיימות שתי מערכות מוטיבציה עיקריות באדם: מערכת העיכוב ההתנהגותי (BIS) ומערכת ההפעלה ההתנהגותית (SAS), כל תת מערכת מגיבה לאירועים שונים עם סוגי התנהגות שונים. עם השנים פותחה מערכת מרכזית שלישית: מערכת הילחם-או-ברח (Fight-or-Flight) המופעלת במצבי חירום ומצוקה (Gray, 1987). התיאוריה מניחה כי הבדלים אינדיווידואליים נובעים מרגישות של מערכות בסיסיות במח המגיבות לגירויים של תגמול, ענישה ומוטיבציה. כך למשל, מעכב התנהגותי גבוה מתפרש בדרך כלל כרגישות גבוהה לעונש או איום, ביישנות, מופנמות ונוירוטיות (Carver & White, 1994).

155.00 ₪
סוג עבודה:
הצעת מחקר | סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | פסיכולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
2458
היקף עמודים:
11
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.