הבדלים במעורבות ההורית בין אבות לאמהות לילדים וילדות ספורטאים

מזהה: 3881
מאמר חם

ממצאי המחקר

המחקר הנוכחי בחן את ההבדלים במעורבות ההורית בין אבות לאמהות לילדים וילדות ספורטאים. תוצאות המחקר מתבססות על ראיון חצי מובנה שערכנו והעברנו לעשרה הורים לילדים המשתתפים בכדורגל מקצועי. ראיינו חמישה אבות וחמש אמהות ולאחר מכן ניתחנו את תשובותיהם על מנת לנסח מספר תמות מרכזיות העולות מתוך הראיונות.

 

המוטיבציה של הילד הספורטאי מנקודת מבטו של ההורה

בכניסה לעולם הספורט

כפי שעולה מהראיונות שערכנו, ההבדל הראשון שניתן להבחין בו, בין אבות לאמהות, בכל הקשור למעורבות הורית בעיסוק הספורטיבי של ילדיהם, הוא בתפיסת ההורים את אופן הכניסה של ילדיהם לעולם הספורט. ניכר כי רוב האבות שראיינו נוטים לייחס לעצמם את המוטיבציה של ילדיהם להשתתף בחוגי ספורט. האבות ציינו כי ילדיהם התעניינו בספורט מכיוון שראו אותם מתעניינים בספורט, צופים או משתתפים. כלומר, אותם אבות תופסים עצמם כמודל לחיקוי בכל הקשור לכניסת ילדיהם לענף הכדורגל. לעומתם, האמהות לכדורגלנים לא מייחסות לעצמן את המוטיבציה של ילדיהן כלל. בעיניהן המוטיבציה של הילד הגיעה ממקורות שונים, כמו בית  הספר, מאמן, חברים ולפעמים מסכימות כי בעליהן הן אלו שהחדירו בילד את המוטיבציה, אך בכל מקרה באף אחד מהראיונות הן לא ייחסו זאת לעצמן. גם במקרה של אם שהגיעה מרקע של ספורט היא לא ייחסה לעצמה את המוטיבציה. חשוב לציין, כי הבדל זה עולה ללא כל קשר למין הילד. רוב האבות, לעומת האמהות, מייחסים לעצמם את המוטיבציה של ילדיהם גם אם מדובר בכדורגלן וגם אם בכדורגלנית.  

 י', אבא לכדורגלן צעיר מספר בראיון: "אני בא מתחום הספורט, שיחקתי כדורגל בליגה מקצועית, אני אוהב ספורט והדבקתי את הילד שלי בקטע הזה". ח' אבא לכדורגלנית: "אני אוהד קבוצת כדורגל, אני הולך למשחקים והיא הצטרפה אליי וככה היא נכנסה לזה". גם מ', אמא לכדורגלן, מייחסת את המוטיבציה לאביו של הילד: "לבעלי היה חלום ילדות להיות שחקן כדורגל, הוא מאוד מאוד דחף לשם". לעומתם ע' אמא לכדורגלן, מדגישה כי המוטיבציה הגיעה מהילד עצמו: "זה מגיל אפס, הילד תמיד היה צמוד לכדור".

 

230.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ספורט וחברה
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | ספורט
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
3716
היקף עמודים:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.