האם ניתן לחנך לצמצום בעידן של שפע?

מזהה: 3984
מאמר חם

שאלת המחקר שלי נבעה מתחושת אי נוחות אישית, מהות הבעיה הסביבתית נובעת מהעובדה כי הצרכים השתנו או שמא הצריכה היא זו שהשתנתה? הצרכים של ימינו גדולים לאין שיעור מאלו שהיו במאות הקודמות ואפילו לפני 20 שנה, כמות הזיהום הנוצרת מזהמת את הנחלים ואת מי התהום, פוגעת בימים ולמעשה מחריבה כל פיסת אדמה טובה. התהליך הינו  ברור והבעיה כבר נראית לעין.

מתוך תחושות אלו חיפשתי דרכים בהן ניתן יהיה להביא לשינוי, לעצור את תהליך או למתנו לפחות. המצב כיום דורש הירתמות של כלל האוכלוסייה למען מטרה זו, מהמודעים, הפעילים והאכפתיים ועד אלו התורמים בצורה ישירה לגדילתה המסיבית של התופעה.

על מנת להתמודד עם התופעה אנו צריכים להתייחס אליה ממספר היבטים, חינוך ומודעות לתופעה, העלאת תחושת המעורבות ואחריות אישית, שינוי הרגלי צריכה וחיסכון.

אני בחרתי להתמקד בעבודתי בשינוי הרגלי צריכה אישיים, כיום אוכלוסיית העולם הולכת וגדלה, מה שיוצר מצב בו אנו צריכים ללמוד לפעול ולחיות ביעילות רבה יותר על מנת לצמצם את התופעה.

הרגלי הצריכה היום מהווים חלק משמעותי ומהותי בחיינו. כלל עולמות התוכן והפרסום מפרסמים מוצרים כאלה או אחרים, תוך שימוש במניפולציות שיווקיות מתוחכמות אשר כלל מטרתן היא לגרום לצרכן לרכוש. צריכת מוצרי קיום כגון מים, חשמל וגז נצרכת ללא הבחנה, עקב הזמינות הגבוהה. 

 

תקציר

מבוא

סקירת ספרות

סיכום ומסקנות

ביבליוגרפיה

240.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
איכות הסביבה | חינוך | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
3794
היקף עמודים:
13
מספר מקורות:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.