שאלת המחקר שלי נבעה מתחושת אי נוחות אישית, מהות הבעיה הסביבתית נובעת מהעובדה כי הצרכים השתנו או שמא הצריכה היא זו שהשתנתה? הצרכים של ימינו גדולים לאין שיעור מאלו שהיו במאות הקודמות ואפילו לפני 20 שנה, כמות הזיהום הנוצרת מזהמת את הנחלים ואת מי התהום, פוגעת בימים ולמעשה מחריבה כל פיסת אדמה טובה. התהליך הינו ברור והבעיה כבר נראית לעין.
מתוך תחושות אלו חיפשתי דרכים בהן ניתן יהיה להביא לשינוי, לעצור את תהליך או למתנו לפחות. המצב כיום דורש הירתמות של כלל האוכלוסייה למען מטרה זו, מהמודעים, הפעילים והאכפתיים ועד אלו התורמים בצורה ישירה לגדילתה המסיבית של התופעה.
על מנת להתמודד עם התופעה אנו צריכים להתייחס אליה ממספר היבטים, חינוך ומודעות לתופעה, העלאת תחושת המעורבות ואחריות אישית, שינוי הרגלי צריכה וחיסכון.
אני בחרתי להתמקד בעבודתי בשינוי הרגלי צריכה אישיים, כיום אוכלוסיית העולם הולכת וגדלה, מה שיוצר מצב בו אנו צריכים ללמוד לפעול ולחיות ביעילות רבה יותר על מנת לצמצם את התופעה.
הרגלי הצריכה היום מהווים חלק משמעותי ומהותי בחיינו. כלל עולמות התוכן והפרסום מפרסמים מוצרים כאלה או אחרים, תוך שימוש במניפולציות שיווקיות מתוחכמות אשר כלל מטרתן היא לגרום לצרכן לרכוש. צריכת מוצרי קיום כגון מים, חשמל וגז נצרכת ללא הבחנה, עקב הזמינות הגבוהה.
תקציר
מבוא
סקירת ספרות
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה