1. הצגה תיאורטית
הרשתות החברתיות הינן תופעה מן העשור האחרונה, אשר פשטה בעולם והפכה לחלק אינטגרלי מן החיים של מרבית האנשים בעולם המערבי. בני נוער, מאמצי טרנדים מטבעם, אימצו את הרשתות החברתיות בחום. למעשה, הרשתות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מהמרחב שבו בני נוער מנהלים קשרים חברתיים. אף ניתן לומר כי בני הנוער מתנהלים בשני מרחבי חיים חברתיים במקביל – המרחב הפיזי והמרחב המקוון, בו הרשתות החברתיות מהוות אמצעי עיקרי לשמירה על פעילות חברתית (אייזנקוט, 2017).
בהגדרה, רשת חברתית הינה אתר אינטרנט המזמן אפשרויות למפגש וירטואלי, לתקשורת ולשיתוף קבצים/מידע בין חברים, וכן מזמן אפשרויות ליצור קהילות ברשת. דוגמאות לרשתות חברתיות פופולריות הן פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, טוויטר, רדיט ועוד. הרשתות החברתיות הופיעו לפני כעשור ומיד זכו לפופולריות, שרק הלכה והתעצמה עם הופעת האפליקציות המאפשרות להתחבר החברתית מהטלפון, בכל מקום ובכל שעה. לעומת יישומים אחרים באינטרנט, הרשתות החברתיות ייחודיות בכך שדורשות חשיפה אישית של מידע מגוון על הפרט בפרופיל האישי שלו (אייזנקוט, 2017; Eghtesadi, & Florea, 2020).
בשנים האחרונות, הפופולריות של הרשתות החברתיות גואה בקרב הנוער, בפרט בישראל. סקר שערך ארגון הבריאות העולמי, WHO, בקרב תלמידים בני 11, 13 ו-15 מ-41 מדינות, מצא כי ישראל הינה במקום הראשון בשימוש יומיומי של יותר מ-4 שעות במחשב, בסלולרי ובאינטרנט.
א. הנושא הנבחר: בני נוער ברשתות החברתיות
1. הצגה תיאורטית
2. קטע המשקף את הנושא הנבחר
3. יישום התיאוריה
ב. הצגת סוגיה מקצועית
ג. רפלקציה
ביבליוגרפיה