בין הזדהות עם קבוצת הפנים ׳חלאסרטן׳ לבין אסטרטגיות התמודדות עם מחלת הסרטן

מזהה: 6236
מאמר חם

מחלת הסרטן, נחשבת לאחת המחלות הנפוצות, והקשות, נוכח האתגרים והסיכויים להחלים ממנה, ואם נוכח תהליך הטיפול, הכולל התערבויות הפוגעות בגוף, ועל כן ממררים את חייו של המטופל, כמו גם משפיעים על הופעתו החיצונית, ועל כן מייצרים דילמות וחוויות חברתיות לא פשוטות (Corrigan, Kosyluk & Rüsch, 2013). נוכח מציאות זו, המחקר האקדמי עוסק באופן עקבי במרכיבים שונים אשר עשויים להשפיע על התהליך הטיפולי, וכך לשפר את הסיכויים כי המטופל יצליח להתמודד עמו, אם ברמה הפיזית, הנפשית, והחברתית גם יחד (פלדמן, 2012).

עבודת מחקר זו תתבסס על תיאורית ׳הזדהות עם קבוצות׳, המסמנת את הקשרים בין זהותו הפנימית לזהותו החברתית, והאופן שזו מושפעת משיוכיים חברתיים כאלו ואחרים (Tajfel & Turner, 1986). באמצעות שימוש בתיאוריה זו, ולצד מיקוד שליטה בריאותי, משפיעים על היכולת של מטופלי סרטן לצאת מהמשבר הרפואי, ובאופן טבעי, הקיומי שחווים, לעבר עתיד טוב ומבטיח, בריאותית, נפשית ורגשית גם יחד. כדי לבחון נושא זה, הוחלט להתמקד בקהילה הישראלית הפורחת תחת השם ׳חלאסרטן׳, קהילה שהוקמה באמצעות ׳מרכז טל׳, המתמקד בעולמם של מטופלי הסרטן הצעירים, תוך ביטוי קולם ועולמם הטיפוסי של הצעירים, אם בחיי הזוגיות, הקריירה, הורות ועוד, לצד ההתמודדות עם המחלה.

על בסיס הקשר זה, ניתן יהיה לשאול ׳כיצד ההשפעה של המיקוד הבריאותי (הפנימי והחיצוני) של מחלימים ממחלת הסרטן וההשפעה של הזדהות עם הקהילה ׳חלאסרטן׳, מקבלת ביטוי עם התמודדותם עם משברים?

 

1.        מבוא

2.        שיטה

3.        תוצאות

4.        דיון וסיכום

5.        מקורות

נספחים

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
אינטרנט | בריאות הציבור | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
10918
היקף עמודים:
39
מספר מקורות:
35
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.