בחירת קריירה ומגדר

מזהה: 4212

נושא של אי-שוויון בהכנסות בין גברים לנשים, הינו נושא המדובר בשיח הציבורי. בהתאם לאגף כלכלן הראשי, קיים פער משמעותי בשכר החודשי בין גברים ונשים בישראל. כך ב-2013, גברים הרוויחו בממוצע ב-34% יותר ביחס לנשים. תופעה זו, אינה ייחודית לישראל, אך פער בישראל הינו גבוה (מקום שלישי) ביחס למדינות מפותחות אחרות (גבע, 2015). 

חלק ניכר מפער זה, מוסבר באמצאות הבדל בשעות העבודה. כך גברים עובדים יותר שעות עבודה מנשים (גבע, 2015; פוקס, 2016). יחד עם זאת, נשים מקבלות פחות שכר על כל שעת עבודה מגברים (פוקס, 2016), כאשר לכך ישנן מספר סיבות אפשריות. אגף כלכלן הראשי, מונה בין הסיבות הבדל בפריון עבודה, הנובע מהפסקות ארוכות מהשתתפות בשוק העבודה עקב לידת ילדים, קצב קידום איטי יותר בקרב נשים, בהשוואה לגברים ואף אפליה שאינה ניתנת למדידה. אך יחד עם זאת, מציג אגף כלכלן הראשי כי נשים מפיקות תשואה נמוכה יותר מתואר האקדמי, ביחס לגברים, בהנחה כי סיבה לכך מסלול לימוד שונה (גבע, 2015).

פוקס (2015) ממרכז טאוב, במחקרה, תומכת בהנחה זו ומציגה כי חלק ניכר מפערי השכר בין גברים לנשים, ניתן להסביר באמצעות הבדלים המגדריים במשלחי היד. ממצאי מחקרה הציגו כי קיימים פערים גדולים בשכר בין משלחי היד השונים. כאשר במשלחי היד בהן ריכוז נשים גבוה יותר, השכר נמוך יותר.

ממצאים אלה, מעלים שאלה חשובה אודות בחירת מקצוע ומשלח יד על ידי גברים ונשים, אשר לבחירה זו השפעה ניכרת על פער בהכנסות בין גברים לנשים. 

 

תקציר

מבוא

סקירת ספרות

שיטה

ממצאים

אישוש השערה מס' 1

אישוש השערה מס' 2

אישוש השערה מס' 3

דיון 

הבדל בסיבות לבחירת מסלול לימוד בין גברים לנשים

הבדל בבחירת מסלולי לימוד בפועל בין גברים לנשים

סיבות לבחירת מקצוע מגדרי על ידי שני המנים

מגבלות העבודה

הצעות למחקר המשך

מסקנות

מקורות

נספחים

נספח מס' 1: השפעת גורמים חיצוניים, על בחירת מקצוע

נספח מס' 2 : הבדלים מגדריים בסיבות לבחירת מקצוע לימוד

נספח מס' 3 – שאלון המקורי של סיבות לבחירת מסלול לימודים

נספח מס' 4 – שאלון המחקר בשפה העברית

245.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
מגדר | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | פסיכולוגיה
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
3909
היקף עמודים:
19
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.