נושא העבודה:
הקשר בין ילדים בגילאים 1-10 לבין צריכת סרטים ברשת החברתית.
שאלת המחקר:
באיזה אופן מתייחסים ההורים לשימוש בסרטי יוטיוב בקרב ילדים צעירים בין הגילאים 1-10?
שאלת המחקר מבקשת לבחון קבוצת ילדים בין הגילאים 1-10 מתוך הנחה תיאורטית כי בקבוצת גילאים מזו יש יותר התעניינות בסרטי יוטיוב כמקור עיקרי בשעות הפנאי.
בחינת שאלת המחקר תעשה באמצעות בחינת יחס ההורים אל השימוש של ילדיהם בסרטי יוטיוב כאמצעי עיקרי בשעות הפנאי.
קבוצת ההורים שתבחר לצורך בחינת שאלת המחקר, יהיו הורים בעלי משרה, לילדים בגילאים 1-10. ההורים יהיו בחלקם גברים ובחלקם נשים, חלקם נשואים וחלקם גרושים מתוך מטרה לבחון לעומק הקשר בין צריכת הסרטים לבין הילדים והאם קיים קשר בכמות הצריכה של הילדים למעמדם של ההורים מבחינת סטטוס משפחתי.
רציונאל המחקר:
בעידן בו הגישה למקורות מידע ותכנים הפך להיות נגיש ומיידי, החליף האינטרנט את משחקי החברה המוכרים כגון קלאס, משחקי יצירה ואף צפייה בטלוויזיה. יותר ויותר ניתן להבחין כי רשת המדיה חדרה לתוך מגוון תחומי החיים, הן מבחינת העבודה, נוכח ריבוי השימוש במיילים כמקור חלופי לדואר, הן מבחינה חברתית באמצעות שיתוף ברשתות החברתיות, והן מבחינת מקור הבילוי והחינוך עת ניתן להבחין כי יותר ילדים מגיעים לכל מקום מלווים בפלאפון כמקור משחק או כמקור צפייה.
כניסת מחשוב לבתי ספר ולגנים, שימוש באינטרנט למען חשיפת הילדים לתכנים חינוכיים, מתן אפשרות לילדים לשחק, לשמוע מוסיקה לצפות בסרטים וכן הלאה, בשנים האחרונות אף יצאו משחקי מחשב המיועדים להורדה באינטרנט עבור ילדים בגילאים שונים אשר מאפשרים משחק חברתי עם כמה אנשים בו זמנית, עם תכנים חינוכיים, עם יכולת לימודית וכן הלאה.