אתיקה ומנהיגות - 6 שאלות

מזהה: 7322
מאמר חם

רטוריקה, אתיקה ומנהיגות

מתוך הרטוריקה לאריסטו

יחידה 2 – רטוריקה, אתיקה ומנהיגות

שאלה 1 – על פי אריסטו, מהי הדרך הנכונה ביותר לשכנוע דעת קהל? מדוע לדעתו זוהי דרך מרכזית להשגת מטרה זו?

אחת הדרכים המרכזיות של נואם לשכנע קהל היא באמצעות שפה. כדי לקדם את מטרותיו, על הנואם להשתמש בכלים שונים כדי לשכנע את האנשים בדברי הדובר. רטוריקה היא הדרך של הדובר לחבר את קהל היעד שמקשיב לנאומו, לשכנע אותו באמצעות השפה שהוא מדבר בה. הרטוריקה שונה מהאומנויות האחרות מכיוון שאין מטרתה לשכנע אדם באותו שדה מחקר (כמו הרפואה ביחס לבריאות וחולי) אלא השכנוע של הרטוריקה צריך להיות רוחבי, וכולל את כל האמצעים כדי שהדובר ישכנע את קהל היעד שלו, באמצעות רטוריקה.

 

שאלה 2 – מהם המרכיבים שהופכים את הדובר לבעל כושר שכנוע?

כדי שהדובר יוכל לשכנע את קהל היעד שלו, על השכנוע לעמוד ב-3 קריטריונים:

אופי הדובר – כדי שהשכנוע יצליח, הדובר צריך לעורר רגשות של אמון. הדרך לעשות זאת היא באמצעות הגברת התחושה כי הדובר הוא בן אדם הגון, מכיוון שקל לנו להאמין לאנשים הגונים יותר. האופי של הדובר חשוב עוד יותר בנושאים שנויים במחלוקת, וכדי שנאמין לדובר מהר יותר הנאום עצמו צריך להיות אמין, ולא להתבסס על תפיסה קדומה ביחס לאופי האמין של הדובר מלפני כן.

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
1054
היקף עמודים:
4
מספר מקורות:
6
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.