אימהות לבני נוער - מידת התרומה של קבוצות ה-פייסבוק "הורים שפויים ורציונליים" ו"אימהות ברוכות ילדים"

מזהה: 4799
מאמר חם

תפקיד ההורה,  נחשב לאחד הסוגיות המעניינות וגם המשמעויות ביותר לאורך ימי האנושות. עם זאת, יש הטוענים שבימים אלו, או בעשורים האחרונים, ההורות משתנה באופן תדיר, חווה אתגרים חדשים, תופעות חדשות ובעיקר מייצרת שאלות חדשות. הטכנולוגיה נחשבת, בעיני רבים, בתור כזו שמשנה סוגיות אין ספור במציאות היום יומית של האדם המערבי, אך עבור ההורים, היא מאפשרת תקשורת מסוג חדש, וגם מידע רב, לעיתים רב מדי, המבלבל את ההורה ומטיל ספק בצורות וסגנונות שעוצבו במשך עשרות, מאות ואולי אלפי שנים הנוגעים לגידול ילדים, תפקיד ההורה ומשמעות ההורה בחייו של הילד (Keller & Pryce, 2010).

יחד עם הטכנולוגיה, ההורות בעצמה עברה שינויים רבים, המציבים מצד אחד את הילד כבעל זכויות, שהמדינה דואגת וטורחת לשמירת זכויות אלו, אף מפני הוריו. וזאת בעוד שההורה, ובמיוחד האם, מנהלת חיים עצמאיים משלה, עם מטרות וקריירה שנדרשים איכשהו להשתלב בתוך האחריות ההורית ובתוך הציפייה החברתית לגידול ילדים בצורה מסוימת, המתאימה לערכי המשפחה כפי שפותחו בחברה המערבית, ובוודאי זו הישראלית (Ralph, 2018).

הרשתות החברתיות, כחלק מהתפתחות הטכנולוגיה, וחדירתה המתמשכת לתוך חיי היום יום של כל אחד מאתנו, הפכו גם הם, בזכות הטלפון החכם, ככלי תקשורתי, חברתי ואף בידורי, המביא מיליוני משתתפים ברחבי העולם מעבירים שעות רבות בכל יום, בתוך הרשת החברתית. בשנים האחרונות, התפתחו ברשת החברתית, ובעיקר ברשת ה-פייסבוק, קבוצות המחברות אנשים על פי מכנה משותף, עם מותג אהוב, סדרת טלוויזיה או קבוצת כדורגל. 

 

מבוא

1.         סקירת ספרות

1.1            בני נוער ומשפחתם

1.2            קבוצות תמיכה באינטרנט

1.3            קבוצות תמיכה ותפקידם

2.         שאלת המחקר

3.         שיטות מחקר

3.1            משתתפי המחקר

3.2            כלי המחקר

3.3            הליך המחקר

3.4            ניתוח הממצאים

4.         ממצאים

4.1            מניעים ומוטיבציות להצטרפות לקבוצה

4.2            אינטנסיביות ופעילות בקבוצות המחקר

4.3            השתלבות הקבוצה בחיי ההורה

5.         דיון וסיכום

6.         מקורות

נספחים

נספח א׳: השאלונים

נספח ב׳: ראיונות המחקר

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
קורס:
תקשורת כתרבות
תגיות:
אינטרנט | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
18073
היקף עמודים:
50
מספר מקורות:
20
נספח ראיונות:
יש
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.