השיקולים המובילים נשים שעברו לידה באמצעות ניתוח קיסרי לבחור בלידה נרתיקית או באמצעות ניתוח קיסרי

מזהה: 7055
מאמר חם

המחקר הנוכחי עוסק בחינת השיקולים המובילים נשים שעברו לידה באמצעות ניתוח קיסרי לבחור בלידה נרתיקית או באמצעות ניתוח קיסרי. מהידוע בספרות היום מערך גדול של שיקולים מלווה את ההחלטה וכן גם נטיות אישיותיות שונות. עם זאת ברב התחומים הממצאים הקיימים היום אינם חד משמעיים ולוטים בערפל. לצורך כך נערך מחקר בו נדגמו 40 נשים שעברו ניתוח קיסרי ועומדות לפני לידה שנתבקשו למלא שאלונים: שאלון רקע, שאלון אמונות לגבי לידה, שאלון מסוגלות עצמית, שאלון פחד מלידה ושאלון חוסן. ממצאי המחקר מלמדים שנשים שרואות בלידה אירוע רפואי יטו יותר לבחור בלידה בניתוח קיסרי לעומת זאת נשים שרואים בה תהליך טבעי יטו יותר לבחור בלידה נרתיקית. נשים שחוו לידה באמצעות ניתוח חירום קיסרי יטו יותר לבחור בלידה נרתיקית, לעומתן כאלו שעברו ניתוח קיסרי בלידה ראשונה מבחירה יטו לבחור שוב בניתוח קיסרי. נשים שחשות פחד מלידה יבחרו יותר בניתוח קיסרי לאחר ניתוח קיסרי ראשון, לעומת זאת נשים שחשות מסוגלות לידה גבוהה יותר יטו לבחור בלידה נרתיקית. חוסן נפשי מהווה מנבא לבחירה בלידה נרתיקית. עם זאת המחקר הנוכחי לא הצליח לאושש את השערה כי נגישות לידע מובילה לבחירה בלידה נרתיקית וידרשו מחקרים נוספים בכדי לאושש זאת בעיקר בגין העובדה שבדיקת הנגישות לידע לא נערכה באמצעות כלי שאכן משקף נגישות לידע.

 

תקציר

מבוא

הניתוחים הקיסריים

ניתוח קיסרי אלקטיבי חוזר (elective repeat cesarean delivery: ERCD) 

ניסיון לידה לאחר ניתוח קיסרי (trial of labor after cesarean: TOLAC) 

לידה וגינאלית לאחר ניתוח קיסרי (vaginal birth after cesarean: VBAC) 

העדפת VBAC למול קיסרי אלקטיבי לאחר קיסרי ראשון 

המחקר הנוכחי

פרק השיטה

משתתפים

כלים

הליך

תוצאות

דיון 

ביבליוגרפיה

נספחים: שאלוני המחקר

שאלון רקע – דמוגרפי

שאלון על אופן הלידה הקודמת

שאלון אמונות לגבי לידה

הערכת מסוגלות העצמית בלידה

שאלון מידת הפחד מלידה

שאלון חוסן 

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
בריאות הציבור | רפואה
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
9748
היקף עמודים:
45
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.