הקשר בין שימוש בשירותי טלה רפואה לבין שביעות רצון ותחושת שחיקה בקרב מטפלים במערכת הבריאות

מזהה: 3933
מאמר חם

ככלל, המונח "טלה – רפואה" (Telemedicine) מתייחס למפגש בין מטפל ומטופל תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים ותקשורת מקוונת. שירותי הטלה – רפואה נוגעים למתן שירותים קליניים "מרחוק", ללא ממשק פיזי ישיר בין המטפל למטופל. מספר מחקרים קודמים כבר מצאו יתרונות משמעותיים לשירותי הטלה –רפואה, לרבות שיפור איכות השירות הניתן על ידי מוסדות רפואיים למטופלים, הסרת מגבלות הקשורות למרחק גיאוגרפי בין מטפל למטופל, גישה נוחה ומהירה יותר למידע רפואי של מטופלים ואפשרות מהירה ליצירת קשר בין הצדדים. השימוש בטלה – רפואה אף נמצא קשור בהפחתת הוצאות דלק, בזבוז ימי חופשה / מחלה של מטופלים, וכן, הפחתת הצורך של מטופלים להמתין זמן ממושך בתור (Aziz & Abochar, 2015).

עד כה, מרבית המחקרים בתחום טלה-רפואה התמקדו בבחינת חשיבות טכנולוגיה זו עבור מטופלים, רק מיעוטים התרכזו בבחינת יתרונות הטלה-רפואה עבור מטפלים (Kuza, 2018). מטרת המחקר הנוכחי למלא חלל זה בספרות המחקרית ולבחון את הקשר בין שירותי טלה-רפואה לבין תחושת שביעות רצון ושחיקה בקרב מטפלים. שאלות המחקר הנוכחי הינן – האם קיים קשר בין שימוש בשירותי טלה – רפואה לבין תחושת שביעות רצון בקרב מטפלים? האם קיים קשר בין שימוש בשירותי טלה – רפואה לבין תחושת שחיקה בקרב מטפלים? מצופה כי ככל שמטפלים ידווחו על רמות גבוהות יותר של שימוש בשירותי טלה-רפואה כך הם ידווחו על תחושת שביעות רצון גבוהה, כמו גם, רמות נמוכות יותר של שחיקה בעבודה.

125.00 ₪
סוג עבודה:
הצעת מחקר
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
בריאות הציבור | רפואה
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
2043
היקף עמודים:
7
מספר מקורות:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.