למידה ארגונית משקפת את כלל התהליכים והאירועים שקורים בארגון וכתוצאה מהם אנשים בארגון מגדילים את כמות הידע, המיומנות ודפוסי הפעולה והחשיבה שלהם. שינוי ידע זה עשוי לחזק את פעילות הארגון (Popova-Nowak & Cheh, 2015). המדיניות הקפיטליסטית גרמה לתחרות גדולה בשוק וארגונים שבעבר היו ייחודיים בתחומם צריכים להתמודד מול מתחרים רבים בכדי לשרוד ולכן נדרשים לייצר יתרונות רב ממדיים, לצורך כך הארגונים חייבים ללמוד ולהתפתח כל העת ולעשות זאת מהר וליצור רעיונות חדשים לפעולה וליישמם. גם התפתחות הטכנולוגיה וכניסתה לכל תחום כמעט בעידן המודרני דורשת התפתחות ולמידה מתמדת וזאת בכדי לטייב את פעילות הארגון (Argote & Miron-Spektor, 2012). לדוגמה, שנות הקורונה דרשו מתן שירות מהבית ומתן שירות ללקוחות פנים אל פנים מרחוק, שינוי זה דרש שימוש בטכנולוגיות שלא היו מוכרות קודם לכן, שינוי זה נדרש להיעשות במהירות שכן ארגון שלא השתנה במהירות הפך לא רלוונטי. בנוסף, תהליכי למידה בתוך ארגון כוללים אינטראקציה של יחידים, קבוצות וארגונים כלומדים רב שכבתיים (Argote & Miron-Spektor, 2012). מי שמוביל תהליכים בארגון הוא המנהיג, כך גם לגבי למידה ארגונית. מנהיג משפיע חברתית וממקסם את המאמצים של כפיפיו לצורך השגת מטרת הארגון. הוא נותן את המענה לאתגרים ולהזדמנויות בתוך ההקשר הנתון בו נתון הארגון. כך, שהוא צריך לפעול מצורה תואמת מצב ולענות על הצרכים ולקחת בחשבון את היכולת והצרכים של הכפיפים, תוך מתן מענה לכל אלה (Anderson, Baur, Griffith, & Buckley, 2017).
מבוא
סקירת ספרות
מנהיגות – הגדרות ומאפיינים
סגנונות מנהיגות
מנהיגות והשפעת ההקשר והמצב
חקר המנהיגות על סמך יחסי מנהיג ומונהגים
מנהיגות כריזמטית
מנהיגות מתגמלת
מנהיגות מעצבת
מנהיגות שב והנח
סופר-מנהיגות
למידה ארגונית
שביעות רצון בעבודה
המחקר הנוכחי
שיטה
אוכלוסייה ומדגם
כלי המחקר
שאלון דמוגרפי (נספח א')
שאלון סגנון מנהיגות (נספח ב')
שאלון למידה ארגוני (נספח ג')
שאלון שביעות רצון ממקום העבודה (נספח ד')
הליך המחקר
תוצאות
סטטיסטיקה תיאורית
דיון
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח א': שאלון דמוגרפי
נספח ב': שאלון סגנון מנהיגות
נספח ג': שאלון למידה ארגונית
נספח ד': שאלון תחושות בעבודה