הקשר בין סגנון מנהיגות ללמידה ארגונית ושביעות רצון ממקום העבודה בקרב צוותים רפואיים

מזהה: 7050
מאמר חם

למידה ארגונית משקפת את כלל התהליכים והאירועים שקורים בארגון וכתוצאה מהם אנשים בארגון מגדילים את כמות הידע, המיומנות ודפוסי הפעולה והחשיבה שלהם. שינוי ידע זה עשוי לחזק את פעילות הארגון (Popova-Nowak & Cheh, 2015). המדיניות הקפיטליסטית גרמה לתחרות גדולה בשוק וארגונים שבעבר היו ייחודיים בתחומם צריכים להתמודד מול מתחרים רבים בכדי לשרוד ולכן נדרשים לייצר יתרונות רב ממדיים, לצורך כך הארגונים חייבים ללמוד ולהתפתח כל העת ולעשות זאת מהר וליצור רעיונות חדשים לפעולה וליישמם. גם התפתחות הטכנולוגיה וכניסתה לכל תחום כמעט בעידן המודרני דורשת התפתחות ולמידה מתמדת וזאת בכדי לטייב את פעילות הארגון (Argote & Miron-Spektor, 2012). לדוגמה, שנות הקורונה דרשו מתן שירות מהבית ומתן שירות ללקוחות פנים אל פנים מרחוק, שינוי זה דרש שימוש בטכנולוגיות שלא היו מוכרות קודם לכן, שינוי זה נדרש להיעשות במהירות שכן ארגון שלא השתנה במהירות הפך לא רלוונטי. בנוסף, תהליכי למידה בתוך ארגון כוללים אינטראקציה של יחידים, קבוצות וארגונים כלומדים רב שכבתיים (Argote & Miron-Spektor, 2012). מי שמוביל תהליכים בארגון הוא המנהיג, כך גם לגבי למידה ארגונית. מנהיג משפיע חברתית וממקסם את המאמצים של כפיפיו לצורך השגת מטרת הארגון. הוא נותן את המענה לאתגרים ולהזדמנויות בתוך ההקשר הנתון בו נתון הארגון. כך, שהוא צריך לפעול מצורה תואמת מצב ולענות על הצרכים ולקחת בחשבון את היכולת והצרכים של הכפיפים, תוך מתן מענה לכל אלה (Anderson, Baur, Griffith, & Buckley, 2017). 

 

מבוא

סקירת ספרות

מנהיגות – הגדרות ומאפיינים

סגנונות מנהיגות

מנהיגות והשפעת ההקשר והמצב

חקר המנהיגות על סמך יחסי מנהיג ומונהגים

מנהיגות כריזמטית

מנהיגות מתגמלת

מנהיגות מעצבת

מנהיגות שב והנח

סופר-מנהיגות

למידה ארגונית

שביעות רצון בעבודה

המחקר הנוכחי

שיטה

אוכלוסייה ומדגם

כלי המחקר

שאלון דמוגרפי (נספח א')

שאלון סגנון מנהיגות (נספח ב')

שאלון למידה ארגוני (נספח ג')

שאלון שביעות רצון ממקום העבודה (נספח ד')

הליך המחקר

תוצאות

סטטיסטיקה תיאורית

דיון 

ביבליוגרפיה

נספחים

נספח א': שאלון דמוגרפי 

נספח ב': שאלון סגנון מנהיגות

נספח ג': שאלון למידה ארגונית

נספח ד': שאלון תחושות בעבודה

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
בריאות הציבור | התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי | רפואה
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
9568
היקף עמודים:
39
מספר מקורות:
40
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.