מבוא, רקע כללי לנושא והרציונל לבחירתו:
במטרה להבטיח ניהול איכותי של הטיפול בחולים, בבתי חולים נדרש טיפול רציף במהלך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. משימה זו בשירותי רפואה מצריכה ארגון מבוסס על משמרות, המכסה את תקופת האשפוז עבור המטפלים (Fratissier et al., 2020). באופן מסורתי, העבודה במשמרות של הצוות הסיעודי אורגנה על ידי חלוקת היום לשלוש משמרות של 8 שעות. דפוס זה היה הנורמה בסיעוד במשך שנים רבות. בדומה לתחומי עיסוק אחרים, קיימת כיום מגמה של חלק ממעסיקי שירותי הבריאות לאמץ משמרות ארוכות יותר, בדרך כלל 2 משמרות ביום כל אחת שנמשכת 12-13 שעות. כתוצאה מכך, עובדים פחות משמרות בכל שבוע, השינויים מונעים על ידי יעילות נתפסת עבור המעסיק ושיפור מאזן חיי העבודה עבור העובדים מכיוון שהם עובדים פחות ימים בשבוע (1-3), בנוסף לכך, זה מאפשר רציפות טיפולית למטופלים ושומר על איכות טיפול ויעילות גבוהים. (Griffiths et al., 2014).
אחת השאלות הנפוצות ביותר שנשאלות על ידי מעסיקים, עובדים ורגולטורים המעורבים בעבודה במשמרות היא "האם זה בסדר לעבוד במשמרות של 12 שעות?". למרות היעדר תשובה מוחלטת, הסדרי משמרות של 12 שעות נמצאים בשימוש נרחב בשירותי הבריאות (Griffiths et al. , 2014).
תקציר
מבוא, רקע כללי לנושא והרציונל לבחירתו
רקע ארגוני המבוסס על סקר הבוחן וממפה את הסוגייה
שיטה
משתתפים
כלים
הליך
תוצאות
סטטיסטיקה תיאורית
סטטיסטיקה היסקית
דיון בתוצאות
סקירת ספרות
יתרונות נתפסים של מעבר למספר משמרות קטן יותר
חסרונות של מעבר למספר משמרות קטן יותר
תכנון הפרויקט כולל מתודולוגיה וממצאים
מודל PICO
השאלה לפי מודל PICO
מהות הפרויקט
תרומת העבודה וחשיבותה לתחום מדיניות ומנהל בסיעוד
מגבלות
מדדי ההערכה
דיון
ביבליוגרפיה