שאלה 1. בימים אלה מתחדש החוזה של מנשה נוי מול "טרה" . "טרה" מבקשת לבחון את המודעות לכך שמנשה נוי הוא הפרזנטור של "טרה" ואת התאמתו לערכי המותג (האסוציאציות שהוא מעורר, התאמתו לערכי הבריאות הנוכחיים של טרה.
א. באיזה כלי מחקרי תמליצו לטרה להשתמש כדי לבחון את התאמתו של מנשה נוי קבוצות מיקוד או סקר. נמקו תשובתכם.
בשאלה 1 מופיעים 2 משתנים שונים, המשתנה הראשון הוא רמת המודעות של הציבור לכך שמנשה נוי הינו הפרזנטור של חברת "טרה". המשתנה השני הינו מידת התאמה של מנשה נוי לחברת "טרה". חשוב לציין כי ישנם הבדלים משמעותיים בין שני המשתנים המופיעים לעיל, אופן המדידה והפרשנות הנגזרת של רמת המודעות לכך שמנשה נוי הינו הפרזנטור של טרה פשוט וברור. על מנת לבחון משתנה זה ניתן להפיץ סקר המתבסס על שאלון דיווח עצמי הכולל את ההיגד "מיהו הפרזנטור של חברת טרה?". ניתן לאפשר למשתתפים לכתוב בכתיבה חופשית את הפרזנטור, או לחלופין, לתת למשתתפים את האפשרות לבחור את הפרזנטור בנכון מבין 4-5 פרזנטורים שיוצגו להם כאשר תשובה אחת בלבד (מנחם נוי היא הנכונה). השיטה המתאימה לבחינת רמת המודעות לפרזנטור היא באמצעות סקר, מכיוון שלא קיים ויכוח בהתייחס לאופן המדידה, המשמעות והגדרת המשתנה, כאשר ניתן לערוך פילוח ברור בין משתתפי המחקר אשר הצליחו לזהות את הפרזנטור לעומת משתתפי המחקר שלא הצליחו לזהות את הפרנטור.