שימוש בידוענים להשפעה על כוונת קניה ויחס למותג בקרב צרכנים

מזהה: 3779
מאמר חם

ניתן לומר, כי זה מספר עשורים שהסוגה הייחודית של פרסום באמצעות ידוענים (אשר במהלך עבודה זו כינויים יהיה זה, ולא 'מפורסמים' או 'סלבריטי' כפי שנהוג בכתיבה שאינה אקדמית), הולכת והופכת ליותר ויותר פופולארית בקרב מפרסמים (Knoll & Matthes, 2017). ידוענים מאפשרים לארגון ליצור עניין למוצר, ולרתום את הפופולאריות של הידוען לטובת המוצר, וכך לחזק באופן מידי את כוחו את הידע הקיים עליו בקרב הציבור. עם זאת, מרבית הכסף שמושקע לטובת פרסום באמצעות שיווק על ידי ידוענים דווקא אינו נעשה בקרב מוצרים מוכרים פחות (אם כי יש בהחלט דוגמאות כאלו), אלא דווקא בקרב חברות חזקות בתחומם אשר בעצם יוצרות איחוד של דמויות חזקות עם מותגים חזקים, מתוך ההנחה ששילוב זה יחזק את כוחם עוד יותר, ויביא לכדי עליה בכוונות הקנייה וההתייחסות למותג (Bergkvist, Hjalmarson, & Mägi, 2016). 

היסטורית, חברות שיווק מנסות בעקביות להשפיע על תהליך ההתנהגות של הצרכנים כדי לשכנע את הצרכנים לקנות. שיווק על ידי שימוש בידוענים התחיל כבר ב-1970 בשימוש בית המלוכה לקידום כלי חרסינה. כיום למרות התקדמות הטכנולוגיה ואמצעי המדיה הפרסומית, שימוש בידוענים לקידום מוצר נתפסת עדיין כאחת יוזמות שיווק מפתח לקידום המותג כדי להגיע לפלחי שוק צרכנים גדולים וממוקדים יותר (Knoll & Matthes, 2017).

בעבודת מחקר זו, אבקש להבין מעין נובע הביטחון של חברות ומפרסמים להוציא סכומי עתק על פרסום באמצעות ידוענים, תוך ניסיון להבין האם פרסום באמצעות ידוענים הינו יעיל ואפקטיבי, ואכן מביא לעלייה בכוונות הקנייה ולהצלחת המותג. 

 

מבוא

1.        ידוענים כמפרסמים

1.1          רקע התופעה

1.2          הידוען כדמות מפרסמת

2.        מאפיינים של פרסום באמצעות ידוענים

2.1          קריטריונים מדידים לפרסום באמצעות ידוענים

2.2          השפעות של פרסום באמצעות ידוענים

3.        סיכונים והזדמנות בשימוש בידוענים

3.1          ממוצר למותג 

3.2          השפעה על כוונת קנייה בפרסום של ידוענים

סיכום

מקורות

260.00 ₪
סוג עבודה:
פרה סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי | שיווק ופרסום
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
4128
היקף עמודים:
11
מספר מקורות:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.