לפרסום ישנה השפעה ניכרת על החלטות הצרכנים. פרסומת אפקטיבית יכולה להשפיע על הצרכן בעמדותיו כלפי הפרסומת, עמדותיו כלפי המוצר או השירות, כוונת רכישה ונכונות להמלצה. מחקרים רבים לאורך עשורים בחנו מה גורם לפרסומת להיות אפקטיבית. כפי שעולה מהספרות המחקרית יש לתת שיקול דעת זהיר בבחירת סוג הפנייה הפרסומית בהתאם לסוג המוצר וקהל היעד. תפקידה של פנייה פרסומית היא ליצור אווירה אשר מעוררת רצונות בקהל היעד כלפי המוצר. פניות שונות משפיעות באופן שונה על האפקטיביות של הפרסומת. על פי הספרות המחקרית, ישנם סוגים שונים של פניות פרסומיות, כאשר שתי הקבוצות העיקריות הן פניות רציונליות ופניות רגשיות. פניות פרסום ממריצות התנהגות של הצרכנים באמצעות העברת אלמנטים אינפורמטיביים או חווייתיים (Akbari, 2015).
כיום רוב העסקים מתקשרים עם הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים דרך רשתות חברתיות. ניתן לפתוח דף עסקי ברשת חברתית ולפנות ללקוחות. השאלה אשר עולה מכאן היא מה היא סוג הפנייה אשר יעילה ביותר בהשפעה על עמדות הצרכנים כלפי המוצר וכוונת הרכישה. כפי שעולה ממחקרים, עמדות הצרכנים כלפי המודעה מהווה מנבא חזק ליעילות הפרסום וכוונת הרכישה (Anastasiei & Dospinescu, 2017). בחירה בסוג הפנייה הינה אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר לאסטרטגיה יצירתית של פרסום. פנייה פרסומית משמשת למשיכת תשומת ליבו של הצרכן או להשפעה על הרגשות שלו כלפי המוצר, להניע לרכישה וליצור עניין. הבחירה בסוג הפנייה השיווקית תלויה בחברת הפרסום, סוג המוצר, יעדי הפרסום שנקבעו ואוכלוסיות יעד (Jovanovic et al., 2016).
1. מבוא
1.1. הקדמה
1.2. רקע תאורטי
1.2.1. פנייה הומוריסטית
1.2.2. פנייה רציונלית
1.2.3. עמדות כלפי מודעה
1.2.4. עמדות כלפי מוצר
1.2.5. כוונת רכישה
1.2.6. נכונות להמלצה
1.3. מטרת המחקר והשערות
2. שיטת העבודה
2.1. אוכלוסיית המחקר
2.2. כלי המחקר
2.3. הליך המחקר
2.4. שיטת עיבוד הנתונים
3. ממצאים
3.1. סטטיסטיקה תיאורית
3.2. בדיקת השערות
3.2.1. עמדות כלפי המודעה
3.2.2. עמדות כלפי המוצר
3.2.3. כוונת רכישה
3.2.4. נכונות להמלצה
4. סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח א – שאלונים