ניתוח רשתות חברתיות - 3 שאלות

מזהה: 7309
מאמר חם

שאלה 1

א. מחדשים הם חלק מסוגי האנשים המסייעים להפצת חידושים דרך רשתות חברתיות על פי תיאורית הפצת החידושים. מבחינה התנהגותית, הם אלו הממהרים לרכוש מוצרים חדשניים לפני כולם. ספציפית, הם נחשבים ל-2.5% הראשונים שרוכשים מוצרים חדשים בשוק, כלומר מוצרים שקיימים לכל היותר 3 חודשים על המדף. כן, הם בעלי קשרים חברתיים קוסמופוליטיים, ונוטים לתקשר עם מחדשים אחרים. מה גם, כי מצבם הכלכלי טוב יחסית לשאר הסוגי המאמצים. 

 

שאלה 2

א. מחקר 1: המחקר של ארל ו-ווקר (Aral & Walker, 2011) אשר מצאו שתכונות ויראליות במוצרים ובקמפיינים השיווקיים (הזמנות אישיות, התרעות, קישורים ועוד עבור תוכן שמעודד שיתופים בהיותו חיובי, יעיל, בולט, מפתיע וכו').  מייצרות השפעה חברתית, וההשפעה המצטברת גוברת יותר דווקא כשהחשיפה היא פאסיבית (מודעות סבילה) ולא אקטיבית (הזמנה אישית). נדרש היה מצד החוקרים לבודד את האפקט של השפעה חברתית מהשפעה סביבתית כללית והם עשו זאת בכך שיצרו מספר קבוצות: קבוצת בקרה שלא הועבר לה מסר, מודעות פסיבית למסר ומודעות אקטיבית למסר.

 

שאלה 3

א. סוגי השליחים שמונה גולוולד ותרומתם הייחודית להפצת המסר:

מחברים: האנשים בקהילה שמכירים מספר רב של אנשים ונוהגים לערוך היכרות. מחבר הוא בעצם המקבילה החברתית של מרכז רשת מחשבים. הם בדרך כלל מכירים אנשים במגוון חוגים חברתיים, תרבותיים, מקצועיים וכלכליים, ורגילים להציג אנשים שעובדים או חיים במעגלים שונים. 

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי | שיווק ופרסום
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
1664
היקף עמודים:
7
מספר מקורות:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.