מבוא
עבודה זו תנתח את הסרטון שהופיע בתור קליפ פרסומת בערוץ שתיים, בכל השעות ובתדירות די גבוהה. סרטון זה הוא פרסומת של דואר ישראל בכיכובם של האמנים אלי פיניש ומריאנו אידלמן. ניתוח הסרטון יעשה מנקודת מבט ביקורתית אשר תבקש לבחון את המסרים הישירים והסמויים בו כדי להבין בצורה עמוקה יותר כיצד עיצוב הפרסומת והתכנים אשר נצפים על ידי ההמונים למעשה עוזרים להשריש תפיסות פטריארכליות מסורתיות אשר מונעות מנשים את היכולת להשתלב בחברה באופן שלם ושווה. למרות שהסרטון הומוריסטי הוא גם מתאר תקיפה מינית של אישה באופן ברור ובצורה אשר אמורה להתקבל בהומור על ידי הצופים בו. ניתוח הסרטון יעשה לנוכח ספרות מחקרית אשר בחנה את תופעות ההטרדות המיניות והדרת הנשים בצורה עמוקה. ניתוח זו יאיר את הדרך שבה החברה רואה את תפקיד הנשים בחברה ואת דרכי הביטוי של ייצוג תכנים כאלה בחברה בישראל.
גוף העבודה
הסרטון מתאר אישה מבוגרת ומעט וולגרית אשר מגיעה לחופשה באיטליה. עם הגעתה לקולוסאום היא מותקפת על ידי שודד איטלקי אשר עושה בה "חיפוש" כדי לראות האם יש לה דברי ערך שהוא יוכל לשדוד ממנה. כאשר היא שמה לב כי היא נשדדת על ידי גבר נאה היא אומרת לעצמה: "אוי שודד איטלקי מסוקס ושרירי, רק שלא יעשה עליי חיפוש". היא מטעה אותו בנוגע למיקום הרכוש וגורמת לו לחפש על גופה עוד ועוד. כאשר הגבר נוגע באישה היא לא מתנגדת ולא קוראת לעזרה. עושה רושם כי התגובה שלה הופכת להיות חיובית כאשר המגע של התוקף מתברר בנעים עבורה. בסופה של הפרסומת היא פונה לשאר הנשים אשר הגיעו עמה לטיול ואומרת להם שייגשו לסמטאות כי שם הרבה יותר מעניין מהאתרים עצמם. הסרטון גרר אחריו תגובות חמורות של גורמים רבים אשר התלוננו על הטעם הרע של הסרטון.