תיאור המותג- מותג רשת
וולמארט היא קמעונאית המזון הגדולה ביותר בארצות הברית ומקמעוניות מוצרי הצריכה והצעצועים הגדולות במדינה[1]. מחוץ לגבולות ארה"ב וולמרט מפעילה רשתות במקסיקו (וולמקס), בריטניה (אזדה ASDA), ביפן (סיו Seiyu Group) כמו גם רשתות קמעונאיות נוספות בארגנטינה, ברזיל, קנדה, קוריאה הדרומית ופורטו ריקו.
מרכיבי המותג ושלבי התפתחותו
הליבה של מותג וולמארט הוא בשלוש רשתות קמעוניות: חטיבת חנויות וולמארט ארה"ב, "המועדון של סם" ו-וולמארט אינטרנשיונל. כמו כן, וולמרט חולשת על מסגרות קמעונאיות שונות: חנויות כלבו ענקיות (סופר סנטר), חנויות מזון ובתי מרקחת, חנויות סחורות קמעוניאיות כלליות, שווקים קטנים, חנויות שלם וקח, מועדוני קניות בסגנון מחסן, חנויות מוצרים בהנחה ומסעדות.
שלבי התפתחות המותג[2]
מודעות- המותג התחיל כחנות בסגנון "הכל בשקל" שהוקמה ע"י סם וולטון והאחים בטלר. וולטון הצליח למקסם את רווחיו ולהגביר את מכירותיו בחנות העצמאית אותה פתח (1945)על ידי צמצום מתח הרווחים על המוצרים. בשנת 1962 וולטון פתח את חנות ה"וולמארט" הראשונה ותוך חמש שנים החברה גדלה לרשת של 24 חנויות ברחבי מדינת ארקנסו. בשנת 1968 החברה הרחיבה את פעילותה למדינות נוספות.
הבנה- תועלת המותג היא במחירים הנמוכים שלה. תמחור "טורף" של וולמארט הביא רבים ממתחריה להאשים אותה כי היא קובעת מחירי הפסד על חלק ממוצריה בכוונה לחסל מתחרים בשוק.