שאלה 1
לרשות המשווקים עומדות שיטות קידום מגוונות המשלבות את קידום המכירות עם הפרסום ועם יחסי הציבור. כיוון שיש פה שיתוף פעולה בין IROBOT לליסטרין לצורך קידום מכירות מדובר על קידום מכירות משולב. לפי הנתונים בשאלה, מדי יום אחד מהקונים של מארז ליסטרין יכול לזכות בשואב האבק IROBOT, ובכדי להשתתף בתחרות היה צורך להזין קוד השתתפות. אני אניח שקוד ההשתתפות התקבל יחד עם המארז של ליסטרין. מכאן, שככל שהלקוח יקנה יותר מארזים, כך יקבל יותר קודים ויגדיל את סיכוייו לזכות. מדובר כאן על קידום מכירות מסוג תכניות נאמנות. אלו תכניות המאפשרות ללקוח לזכות בהטבות ביחס ישיר להיקף השימוש והקניה וככל שרוכשים יותר, יש אפשרות לזכות ביותר הטבות. כמו כן, ניתן לראות תכנית שיתופיות במבצע של ליסטרין. תכנית שיתופיות היא שיתוף פעולה בין חברות לצורך מבצע קידום מכירות.
שאלה 2
קידום מכירות הוא הפעלת לחץ שיווקי באמצעות המדיה ובדרכים אחרות לפרק זמן מוגבל וקבוע מראש ברמת הצרכן, הקמעונאי או הסיטונאי בכדי לעודד התנסות במוצר ולהגדיל את הביקוש של הצרכן. חברות מפעילות סוגים שונים של כלים לקידום מכירות כדי ליצור תגובה חזקה ומהירה כשהמטרות הן קצרות טווח. הכלי בו בחרה להשתמש חברת שמרת הזורע בפרסומת שלה הוא הוזלות והנחות – הצעה של הנחה במחיר לתקופת זמן מוגבלת. ההנחה בסוג מכירות זה יכולה להיות בכסף או בשווי של כסף כגון תוספת כמות או מתנה הנלווית למוצר. במודעת הפרסום שמרת הזורע ישנה הוזלה מסוג 1+1 על מגוון מוצרים, כשההנחה שווה כסף (קנה אחד קבל את השני מתנה), והיא מוגבלת בתוקף (עד 2.1.16 או עד גמר המלאי).