מבוא לשיווק - מטלה - 2 שאלות

מזהה: 6102
מאמר חם

שאלה 1 - חלק א – ניתוח SWOT

חוזקות

משבר הקורונה חיזק את רשת שופרסל והכפילה את הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון של שנת 2020.
החברה מאוד פיתחה את אפיק האון-ליין שהיטיבה מאוד על התוצאות הכספיות של הרשת בעקבות משבר הקורונה.
החברה מובילה בנתח השוק של קמעונאות המזון בישראל עם נתח שוק של 17%.
החברה פועלת במספר ענפים כמו ענף הפארם ובכך מפזרת סיכונים ומגדילה אפשרויות
לפי הכתבה, החברה הצליחה לצמצם בחצי את ההפסד התפעולי של רשת הפארם.

חולשות

לפי הכתבה לחברה שחיקה ברווח הגולמי עקב שינוי בתמהיל המכירות שנבע ממשבר הקורונה שהצריך מן החברה לרכוש יותר מוצרי מזון בעלי רווחיות נמוכה.

 

שאלה 3 - חלק א – התנהגות צרכנים

גורמים תרבותיים: המאפיין התרבותי כוונתו שנורמות התנהגות חברתיות משפיעות על התנהגות צרכנים בעת הקנייה. בכתבה מתוארת תופעה שכאשר החלה מחלת הקורונה צרכנים רבים מכל רחבי העולם הסתערו על רשתות המזון לצורך הצטיידות לתקופה ארוכה ולכן רוקנו את המדפים. הנורמה התרבותית שמשפיעה על התנהגות הצרכנים נובעת מתפיסה שבעת משבר או חוסר וודאות קיים חשש קיומי שיהיה מחסור במלאים ולכן צרכנים רבים הושפעו מנורמה זו וקנו מצרכים רבים למרות שלא הזדקקו להם באופן מידי.

 

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי | שיווק ופרסום
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
1293
היקף עמודים:
7
מספר מקורות:
3
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.