שאלה 1 - חלק א – ניתוח SWOT
חוזקות
משבר הקורונה חיזק את רשת שופרסל והכפילה את הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון של שנת 2020.
החברה מאוד פיתחה את אפיק האון-ליין שהיטיבה מאוד על התוצאות הכספיות של הרשת בעקבות משבר הקורונה.
החברה מובילה בנתח השוק של קמעונאות המזון בישראל עם נתח שוק של 17%.
החברה פועלת במספר ענפים כמו ענף הפארם ובכך מפזרת סיכונים ומגדילה אפשרויות
לפי הכתבה, החברה הצליחה לצמצם בחצי את ההפסד התפעולי של רשת הפארם.
חולשות
לפי הכתבה לחברה שחיקה ברווח הגולמי עקב שינוי בתמהיל המכירות שנבע ממשבר הקורונה שהצריך מן החברה לרכוש יותר מוצרי מזון בעלי רווחיות נמוכה.
שאלה 3 - חלק א – התנהגות צרכנים
גורמים תרבותיים: המאפיין התרבותי כוונתו שנורמות התנהגות חברתיות משפיעות על התנהגות צרכנים בעת הקנייה. בכתבה מתוארת תופעה שכאשר החלה מחלת הקורונה צרכנים רבים מכל רחבי העולם הסתערו על רשתות המזון לצורך הצטיידות לתקופה ארוכה ולכן רוקנו את המדפים. הנורמה התרבותית שמשפיעה על התנהגות הצרכנים נובעת מתפיסה שבעת משבר או חוסר וודאות קיים חשש קיומי שיהיה מחסור במלאים ולכן צרכנים רבים הושפעו מנורמה זו וקנו מצרכים רבים למרות שלא הזדקקו להם באופן מידי.