עבודה מסכמת לקורס: פרספקטיבות פמיניסטיות של התרבות
מחקרים רבים עוסקים בשיח החברתי אשר נוצר על ידי הקשר בין הפרסומות ובין המסרים המועברים בהם. לדידם של החוקרים הם משקפים את ההעדפות ואת הערכים אשר מצויים בחברה. כלומר, פרסומות אלו הן יותר מאשר תכנים אשר נועדו למכור מוצרים ושירותים. דרך הבחינה של הפרסומות ניתן לתאר את החברה בתקופה מסוימת ולזהות את תפיסות העולם מהמרכזיות שבה, תמורות חברתיות אשר מתרחשות בה וגם להסיק מה מאפיין אותה(זאבי, 2009).
עבודה זו תעסוק בניתוח פרסומות מסחרית לנוכח התיאוריות המדעיות אשר עוסקות בפמיניזם, מין וחברה בחברה המערבית בכלל ובחברה הישראלית בפרט. הטקסט הנבחר הוא הפרסומת של מאמא עוף, אשר מנסה לשווק מוצר של שניצלים קפואים אשר ניתן להשתמש בהם למען הכנת ארוחה בקלות, וללא מאמץ רב. שאלת המחקר תהיה, כיצד מתייחסת הפרסומת של מאמא עוף למעמד האישה בחברה הישראלית המודרנית. האם השינויים אשר חלים בחברה המערבית יבואו לידי ביטוי או שמא לא. על מנת לענות על שאלת המחקר אנתח את הפרסומות לנוכח התיאוריות המדעיות העוסקות בתחום. הניתוח יתמקד בשני היבטים בולטים של הדימוי הנשי, אידיאל היופי ומיקום המעמדי תעסוקתי של הנשים בחברה. ניתוח של היבטים האלה יבחן מה היחס של הפרסומות לשני ההיבטים הללו וכיצד היא רואה את תפקיד הנשים בהיבטים הללו בחברה הישראלית המודרנית.
ניתוח
פרסומות מסחריות הינם חלק אינטגרלי מן השיח הציבורי והן למעשה יכולות גם לשמש מראה של תפיסות החברה באופן כללי.