שאלה 1
מאפיין מצב זהו אחד מגורמי השפעה הסביבתיים. המרכיבים שמתייחסים לגורם זה, הם: לחץ הזמן, הזדמנויות מיוחדות, תנאים אקולוגיים, מצב גופני ונפשי.
לחץ הזמן – הצרכן עומד להמריא במטוס. זמן העומד לרשותו כדי לבצע קניה, מוגבל. לכן הזמן שהוא ישקיע בלבחון את המוצר וחיוניותו יהיה קצר. התחושה היא כי אין זמן להתלבט, יש לקנות וזהו. הזדמנויות מיוחדות – דיוטי פרי זהו מקום מיוחד, שמגיעים אליו לעתים רחוקות. הצרכן מרגיש כי זו הזדמנות חד פעמית, כי עומד לעזוב. דוגמא נוספת זאת ההנחה כי מחירים זולים יותר, עקב העדר תוספת מע"מ.
שאלה 2
אחסון המידע בזיכרון מתבצע באמצעות שימוש במושגים. מושג זו יחידת משמעות המציינת מהות משותפת לריבוי מקרים פרטיים, זהו כלל שבאמצעותו ממיינים את העצמים. המושגים נבדלים בתוכן ובהיקף. תוכן –הם סך תכונות מהותיות, התאור הכללי של האובייקט. היקף – מכלול אובייקטים באותה קבוצה. יחסים בין מושגים – ככל שעולים בסולם ההפשטה, כלומר ממקרה פרטי אל הקטגוריה הכללית, אזי גדל ההיקף ומצטמצם התוכן. מיקום מושג חדש יתבצע ע"י זיהויו וסיווגו באמצעות מושגי זיכרון הקיימים. הידע המושגי הקיים מגדיר את המושג החדש מבחינת תכונותיו והזדמנויות השימוש בו.
שאלה 3
הנעת צרכן לקניה מתבצעת באמצעות חיזוקים. חיזוק חיובי – מה ירוויח מהקניה, חיזוק שלילי – מה ההפסד אם לא יקנה. חיזוק לסירוגין מתבצע לא כל הזמן, כגון מבצעי מועדון.
ישן כנגד חדש מהווה תמריץ קבוע לרכישה, כי מאפשר סוג של רווח בכל רכישה. לכן מדובר בחיזוק מתמיד - קבוע, לאורך זמן, לא משתנה, כגון קבלת שקית לאחסון המצרכים בכל קניה, בסופר.
שאלה 4
המודל של קוטלר. הטענה כי החברה צריכה להתחרות כנגד כל השוק ולא רק כנגד מותגים מאותה קטגוריה. התחרות תתבצע ע"י הצעת פתרון חלופי העונה לצורכי השוק. המתחרים הכלליים- מי שמתחרה על צורך מסוים של צרכן בכל הקטגוריות
אופנים חשמליים ואוטובוסים הם חלופות מקטגוריות שונות, שהנם מתחרים כלליים. הצרכן עושה השוואה בין מוצרים שאין ביניהם דמיון. לצרכן קיים צורך: להגיע ממקום למקום ולשם כך עליו להשתמש בכלי תחבורה מתאים.