רציונל המחקר - סקרי צרכנים היו מאז ומתמיד אמצעי לבחון את פוטנציאל הצריכה של הצרכנים: איזה מוצרים, הצרכנים מעדיפים, של איזו חברה, נישת העדפות, מחיר סביר ועוד. טכנולוגיות התקשורת בשנים האחרונות מאפשרות משלוח קל ומהיר של שאלונים, במייל או בווטסאפ ומענה מהיר ומיידי לשאלה. לכן יש חשיבות גדולה לקבלת מענה מהיר ואמין על שאלות סקר כזה.
חשובות המחקר - סקר לקוחות הוא אחד מכלי המחקר החשובים לצורך הגעה להחלטות נכונות של עסקים, חברות, מוסדות, רשויות ממשלה ועוד גופים. מקבלי החלטות וחוקרים מכל המגזרים האקדמיים והתעשייה עורכים סקרים ושאלונים כדי למצוא מגמות בדעות של אזרחים, צרכנים או לקוחות, על פי התשובות לשאלות ספציפיות ומשמעותיות.
שאלונים וסקרים הינם כלי יעיל לאיסוף נתונים הנדרשים לגבי הלכי מחשבה ותחושות של הציבור הנשאל, למחקר והערכה. יש למצוא קנה מידה להערכת ומדידת התשובות. אחת מהשיטות הנפוצות ביותר היא בניית סולמות דרוג למדידת מכשירים. סולם Likert מיושם כאחד הכלים הבסיסיים והנפוצים ביותר למדידת תשובות בסוציולוגיה, פסיכולוגיה ומחקרים רבים נוספים. עם זאת, מחקר מתודולוגי מחקר לא הציע במיוחד את סולם הדירוג הטוב ביותר שייבחר עבור מחקר (Taherdoost, 2019) .
עבודה זו תדון בשאלה האם יש הבדל בשיעור ההיענות לסקר בין תמריץ כספי שהובטח למי שעונה לסקר (למשל: תלושים שבהם אפשר לקנות מתוצרת היצרן נשוא הסקר) לבין תמריץ שמתבטא בהטבה אחרת, כגון צבירת נקודות שאפשר להמיר אותן בהנחות, הנחות באחוז מסוים על מוצרים מסוימים או קבלת שי כמו חוברת מתכונים או חוברת אחרת מעשירה ידע?
מבוא
סקירת ספרות
חשיבות מענה לסקרים
מה גורם ללקוחות לענות על סקר
דרכים להעלאת שיעור המענה בסקר
השוואת שיעור מענה בין סוגים שונים של תמריצים
ביקורת על מתן תמריצים למענה על סקרים
האם אפשר לסמוך על סקרי אינטרנט
שיפור מתודולוגיה של סקרים
הטיות בסקר
תמרוץ עובדים לענות על סקרים
תמרוץ סטודנטים לענות על סקרי הוראה
סקרי רפואה ובריאותטכניקות של סקרי בנקים לשביעות רצון לקוחות
פתרונות עדכניים אלטרנטיביים לסקרי לקוחות
סיכום וריכוז ממצאים
מקורות