הרשתות החברתיות חדרו לעולם מזה שני עשורים פחות או יותר. במהלך פרק הזמן הזה הם הפכו להיות הרבה יותר נפוצים ובעלי השפעה על המשתמשים השונים. בימים אלו מספר הולך וגובר של משתמשים במדיות החברתיות השונות, בין השאר ברשת האינסטגרם. המשתמשים נחשפים לתוכן אשר נוצר על ידי יוצרי תכני מדיה חברתית משפיעים. באופן הזה הם משפיעים על אנשים אחרים אבל גם מושפעים מהם. הדבר נכון באופן כללי וגם נכון במובן של השפעה על כוונת הרכישה ועל התנהגות הצרכנים. צרכנים אשר עושים שימוש ברשת בוחרים את הרכישות העתידות שלהם תוך כדי שהם בוחנים את הדרך משפיעים מושפעים מהם, עורכים את כוונת הרכישה שלהם. הם מושפעים ומהם ומבקשים לחקות אותו על ידי חיקוי של דרך הרכישה של אותם המשפיעים ברשת האינסטגרם.
עבודה זו תבקש לבחון את השפעה שיש למפרסמים אלו על ההתנהגות של הצרכנים בעקבות השפעה זו.
שאלת המחקר של העבודה תהיה:
כיצד רשת האינסטגרם משפיעה על רכישת מוצרים בקרב צרכנים אשר משתמשים ברשת זו?
משתנה תלוי : רכישת מוצרים- הכוונה היא לרכישת מוצרים אשר מתפרסמים ברשת האינסטגרם.
משתנה בלתי תלוי: רשת האינסטגרם - מאפיינים ודרכי הפצת מסרים צרכניים.
על מנת לענות על שאלת המחקר עבודה זו תתמקד בארבעה מאמרים שונים אשר עסקו בתופעה ותבקש תוך אינטגרציה בין ארבעת המאמרים הללו, לענות על שאלת המחקר.
מבוא
פרק ראשון: השפעת הרשתות החברתיות על כוונת הרכישה של הצרכנים באופן כללי
פרק שני: השפעת האינסטגרם על רכישת מוצרים ברשת
פרק שלישי: השפעת משפיעים על הרגלי רכישת מוצרים של הגולשים
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה