רשתות חברתיות – הגדרות וחשיבות
לאורך העשורים האחרונים דרכי ההתקשרות של צרכנים זה עם זה השתנו באופן דרמטי, בעיקר באופנים בהם צרכנים צורכים מידע ומחליפים מידע זה עם זה (Ye, Law, & Gu, 2009). המדיה החדשה במאה ה – 21 כוללת פלטפורמות חברתיות שונות אשר מאפשרות לצרכנים להפיץ מידע, לסחור ולתקשר זה עם זה, לרבות – אתרים למיניהם, ובהקשר של העבודה הנוכחית - רשתות חברתיות, לרבות – פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכדומה. האופי הדיגיטלי של המדיה בעידן המודרני מעניק לאינדיבידואלים את האפשרות להפיץ את עמדותיהם ותחושותיהם לגבי מוצרים, שירותים וחברות בתפוצה רחבה ברמה לאומית ובינלאומית, במקרים רבים, תוך עקיפה של שומרי סף מסורתיים (לרבות – צנזורה, אמצעי הגנה משפטיים וכד'), וכן, ללא צורך רב בהקצאה של זמן, משאבים וכסף. באופן זה, לכל פרט בעל אפשרות להתחבר לרשת האינטרנט ישנה האפשרות להעביר את עמדתו בכל זמן ומכל מקום בריש גלי לרבים (Thurau-Hennig et al., 2010).
ככלל, רשתות חברתיות מהוות פלטפורמה של כלי מדיה סוציאליים המשמשות כאמצעי מרכזי ליצירת קשר בין פרטים . נתונים אודות היקף השימוש ברשתות חברתיות מעלים כי למעלה מ %80 מאינדיבידואלים בעולם גולשים באינטרנט, כאשר מתוכם 2.1 מיליארד פרטים משתמשים ברשתות חברתיות. בנוסף, מחקרים מצביעים על מגמה של עליה בשימוש ברשתות החברתיות, בכלל זה, מחקרים בארצות הברית מעלים כי בין השנים 2005-2011 חלה עלייה דרמטית בהיקף המשתמשים ברשתות החברתיות.