הצגת החברה
א.1. רקע היסטורי
שטראוס הינה תאגיד מזון מוביל בישראל. היא החלה את דרכה כרפת קטנה ביישוב העברי בשנות ה-30 והחלה לייצר מעדני חלב. הרפת זוכה להצלחה והחברה מתרחבת למחלבה. בשנות ה-40 החלה לייצר גם גלידות, בשנות ה-50 הרחיבה את המחלבה ואת מערך ההפצה והחלה לייצר גבינות אנינות. אכן בשנות ה-70 החלה שטראוס יותר מוצרים חדשניים המתאימים לטעם הישראלי על בסיס הסכם שיתוף הידע שנחתם אז עם דנונה, כמו דני, יוגורט דנונה, מילקי, דניאלה ועוד. בשנות ה-90 החלה לייצר ולמכור סלטים. בשנות ה-2000 החלה למכור ירקות מצוננים. באותה תקופה גם נכנסה עם הסלטים והמטבלים לארה"ב ועם הקפה של עלית לארצות שונות לברזיל ופולין. בשנות ה-2010 כבר נכנסה עם שלל מוצריה למדינות רבות ברחבי העולם, בעיקר באירופה ואמריקה. ב-2015 אף פתחה חממה טכנולוגית מסוג פוד-טק בישראל על מנת לעודד חדשנות ישראלית במזון (אודות, 2022; קדוש, 2017). שטראוס כיום שמה דגש על התרחבות גלובלית ועל חדשנות. מטרתה לגלם בשלל מוצרי המזון שלה פינוק ובריאות כאחד, על מנת לשפר את חיי האנשים (אודות, 2022).
בנוסף, בתחילת שנות ה-2000 התמזגה עם עלית (תחומי פעילות: ממתקים, שוקולד וכו') וכיום נקראת "שטראוס גרופ" (אודות, 2022). עלית החלה את דרכה ביישוב העברי של שנות ה-30, בתור מתקן המוקדש לייצור שוקולדים, ממתקים ומוצרי מאפה, שהפך לאתר הדגל של החברה.
א. הצגת החברה
א.1. רקע היסטורי
א.2. פעילות
א.3. נתונים רלוונטיים
ב. הצגת הבעיה, נתונים וניתוחים רלוונטיים
ב.1. הצגת בעיה או סוגיה
ב.2. נתונים הקשורים לבעיה
ב.3. מצבה הנוכחי של החברה בהקשר של הבעיה
ב.4. ניתוחי מודלים בשיווק
ב. 4. 1. חמשת הכוחות של פורטר לניתוח ענף מוצרי השוקולד
ב. 4. 2. SWOT וניתוחו על ידי TOWS
ג. סיכום ודיון בממצאי הסמינר וחומר עיוני נוסף
ג.1. חשיבות כללית של אריזות בשיווק מזון
ג.2. צבעי אריזת מזון
ג.3. שקיפות אריזות מזון
ד. המלצות פעולה מנומקות
ד.1. שינוי צבעי אריזות מוצרי השוקולד של שטראוס
ד.2. הוספת שקיפות לאריזות
ד.3. הכנסת חטיפי שוקולד חדשניים עם אריזות חדשות
ביבליוגרפיה