בעבודה זו ערכתי השוואה בין שתי תכניות בישול. הראשונה היא התכנית "הכי טרי שיש" שמשודרת בעברית בערוץ 10. הפרק המדובר שודר בתאריך 17.5.15, בשעה 15:15. השנייה היא התכנית "הכי טעים שיש" שמשודרת בעברית בערוץ 2 על ידי הזכיינית קשת. הפרק המדובר שודר בתאריך 17.5.15, בשעה 10:00. שתי התכניות המדוברות נמצאות כרגע בעונה הראשונה שלהן.
תוכן התכניות הינו דומה במובנים מסוימים אך שונה באחרים. זאת היות ובמסגרת התכנית "הכי טרי שיש" מיכל אנסקי מארחת את השף עומר מילר ויחד הם מכינים מתכונים מחומרי גלם מקומיים. בפרק שבחרנו המנחים בחנו ובישלו מתכוני פסטה שונים אותם שלחו אליהם צופים בתכנית. לעומת זאת, במסגרת התכנית "הכי טעים שיש" השפים חיים כהן ויונתן רושפלד ערכו, לפני התכנית, אודישנים למאות מנות במטבחים של ישראלים שונים. ובתכנית עצמה מופיעים רק כמה מנות מכל קטגוריית אוכל, ורק מתכון של מנה אחת מוכתר בכל פרק כמנצח ויוצר המתכון יוכתר כ"הכי טעים שיש". לאחר מכן, השפים מבשלים את המתכון בתכנית יחד עם יוצר המתכון. בפרק אותו בחרנו השפים בחנו מתכוני מרקים שונים.
לפי הוועדה הישראלית למדרוג, נתוני הצפייה של האוכלוסייה בתכנית "הכי טעים שיש" עומד על טווח של בין 2.7 ל3.7 אחוזים מהאוכלוסייה. ובין המקום הרביעי לחמישי ברשימת התכניות הנצפות באותו היום (העין השביעית, 2014). כך שלתכנית זו יש אחוזי צפייה גבוהים יחסית. לעומת זאת, לתכנית "הכי טרי שיש" אין אחוזי צפייה גבוהים, אך קיים הרבה צפייה באינטרנט בתכנית זו. כמו שיפורט בהמשך.
רקע כללי
מאפייני ענף התקשורת
שכנוע וכוחם של גופי מכירת המדיה
רגולציה בשוק התקשורת
תוכן שיווקי ושילוב אייטמים יחצ"נים
רשתות חברתיות, ניו מדיה ודיגיטל
תחקיר והפקה
רדיו אזורי, עיתונות ופרסומות
סיכום מסקנות והמלצות
בביבליוגרפיה