הצגת הבעייה
התנהגות צרכנים היא תחום שנחקר לעומק למעלה ממאה שנים. השאלה בהא הידיעה ששואל את עצמו כל איש שיווק וכל בעל עסק, היא מה יגרום לצרכן לרכוש ממני, ובמחיר המקסימלי – מה יניע אותו לדעת על קיומי, לשקול אותי, ולבחור בי מבין כל החלופות האפשריות. יש אינסוף מחקרים וחומר תיאורטי ומעשי בתחום, ובמרוצת השנים נמצאו גורמים רבים המשפיעים על קבלת החלטות צרכניות – מהגדרת סוג הלקוח (פילוח), דרך עמידה ביעדים כמותיים ואיכותיים של פרמטרים מסויימים (שיטת ה- P’s – מיקום, מחיר, מוצר וכו'), ועד תהליך הדיסוננס הקוגניטיבי, המתייחס לנושא מנקודת מבט התנהגותית-פסיכולוגית.
פרמטר אחד מני רבים במערכת המורכבת הנקראת קבלת החלטות צרכניות (או התנהגות צרכנים כנושא כללי יותר), הוא נושא ההטיות בקבלת החלטות. צרכנים ניגשים לתהליך הרכש מנקודות מוצא רבות ומגוונות, הנשענות על שלל דיעות ואמונות מגוונות ומרתקות (אם כי לעתים כל קשר בינן למציאות מקרי בהחלט), שמשפיעות על הערכים הנתפסים כתוצאה מקבלת ההחלטה. אחד התחומים הגדולים יותר הוא שוק המזון, ובמציאות שבה יותר מתמיד שוק המזון מנסה להמציא את עצמו מחדש, בעידן שבו הטרנד החם הוא בריאות (המורכבת מערכים כמו כושר וספורט, Well-being, איכות חיים, חזרה לשורשים, משפחה, ילדים, איזון עבודה-חיים פרטיים, חיבור גוף-נפש, ועוד רבים), יש מקום לבחון את הגורמים הרבים המשפיעים על צרכנים לרכוש מזון מקטגוריות שונות (אספקה לבית, בילוי במסעדות וכו'), וכיצד הם מבצעים החלטות אלו.
1. מבוא
1.1. הצגת הבעייה
2. סקירת מאמרים
2.1. מאמר 1 – The dieter’s Paradox
2.2. מאמר 2 – Misery is not miserly
3. סיכום ומסקנות
3.1. אינטגרציה בין המאמרים
4. ביבליוגרפיה
4.1. רשימת מקורות