לאורך העשורים האחרונים מחקרים רבים החלו לעסוק בדפוסי צריכת מזון, מושג אשר מתייחסת כהחלטה השגרתית של אינדיבידואלים ואו קבוצות של אנשים בכל הנוגע לסוג המזון אותו הם צורכים. כמו כן, גוף רחב של ספרות התרכז בתופעת ההשמנה, אשר מתייחסת לעלייה במשקל הגוף וברקמות השומן, וכן, לחריגה מהמשקל המומלץ (Fairburn, Welch, Doll, Davies, & O’Connor, 1997; Tobin-Richards, Boxer, & Petersen, 1983). לדפוסי אכילה לא בריאים מיוחסים השלכות שליליות רבות. בראש ובראשונה, מחקרים מעידים כי דפוסי אכילה לא בריאים מובילים במקרים רבים להשמנת יתר בקרב אנשים. כמו כן, עודף משקל והשמנת-יתר מהווים גורם סיכון לפתח מחלות כמו סכרת, לחץ הדם, מחלות לב וסרטן, הגורמות לעלייה משמעותית באחוז התמותה בקרב אנשים שמנים [1]. מעבר להשלכות השליליות המופיעות לעיל, מחקרים מעידים כי השמנת יתר משפיעה לרעה על תפקוד פיזי, חיוניות, ואיכות החיים הכללית. זאת ועוד, מחקרים מעלים קשר בין דפוסי אכילה לא בריאים והשמנה לבין הפרעות אכילה, הפרעות התפתחות ואף מחלת הסרטן.
על רקע ההשלכות השליליות הרבות של דפוסי אכילה לא בריאים והשמנה, לאורך העשורים האחרונים חוקרים רבים מנסים להתחקות אחר הגורמים אשר יכולים לנבא ולהסביר את נטייתם של אנשים להרגלי אכילה לקויים ולהשמנת יתר. במסגרת עבודה זו העלנו את השאלה – האם קיים קשר בין פרסומות מזון בטלוויזיה לבין פיתוח הרגלי אכילה לקויים והשמנה בקרב אנשים?. בעבודה זו העלנו את ההשערה כי פרסומות מזון בטלוויזיה צפיות להתקשר לדפוסי אכילה לא בריאים והשמנה בקרב אנשים.
1. מבוא
2.סקירת ספרות
3. דיון
4. ביבלגיוגרפיה