האם קיים קשר בין פרסומות מזון בטלוויזיה לבין פיתוח הרגלי אכילה לקויים והשמנה בקרב אנשים?.

מזהה: 1606
מאמר חם

לאורך העשורים האחרונים מחקרים רבים החלו לעסוק בדפוסי צריכת מזון, מושג אשר מתייחסת כהחלטה השגרתית של אינדיבידואלים ואו קבוצות של אנשים בכל הנוגע לסוג המזון אותו הם צורכים. כמו כן, גוף רחב של ספרות התרכז בתופעת ההשמנה, אשר מתייחסת לעלייה במשקל הגוף וברקמות השומן, וכן, לחריגה מהמשקל המומלץ (Fairburn, Welch, Doll, Davies, & O’Connor, 1997; Tobin-Richards, Boxer, & Petersen, 1983). לדפוסי אכילה לא בריאים מיוחסים השלכות שליליות רבות. בראש ובראשונה, מחקרים מעידים כי דפוסי אכילה לא בריאים מובילים במקרים רבים להשמנת יתר בקרב אנשים. כמו כן, עודף משקל והשמנת-יתר מהווים גורם סיכון לפתח מחלות כמו סכרת, לחץ הדם, מחלות לב וסרטן, הגורמות לעלייה משמעותית באחוז התמותה בקרב אנשים שמנים [1]. מעבר להשלכות השליליות המופיעות לעיל, מחקרים מעידים כי השמנת יתר משפיעה לרעה על תפקוד פיזי, חיוניות, ואיכות החיים הכללית. זאת ועוד, מחקרים מעלים קשר בין דפוסי אכילה לא בריאים והשמנה לבין הפרעות אכילה, הפרעות התפתחות ואף מחלת  הסרטן.

על רקע ההשלכות השליליות הרבות של דפוסי אכילה לא בריאים והשמנה, לאורך העשורים האחרונים חוקרים רבים מנסים להתחקות אחר הגורמים אשר יכולים לנבא ולהסביר את נטייתם של אנשים להרגלי אכילה לקויים ולהשמנת יתר. במסגרת עבודה זו  העלנו את השאלה – האם קיים קשר בין פרסומות מזון בטלוויזיה לבין  פיתוח הרגלי אכילה לקויים והשמנה בקרב אנשים?. בעבודה זו העלנו את ההשערה כי פרסומות מזון בטלוויזיה צפיות להתקשר לדפוסי אכילה לא בריאים והשמנה בקרב אנשים. 

 

1. מבוא

2.סקירת ספרות

3. דיון

4. ביבלגיוגרפיה

 

        

245.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול הפרסום
תגיות:
בריאות הציבור | מנהל עסקים כללי | שיווק ופרסום
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
3916
היקף עמודים:
15
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.