במרוצת השנים, מוזיקה נמצאה ככלי פרסום משמעותי שלו יכולת להשפיע על תפיסת הצרכן את המותג המפורסם. יותר ויותר חברות ומפרסמים עושים במוזיקה שימוש בפרסום, על מנת להגביר ולעורר את הרגש והאסוציאציות החיוביות כלפי המותג או המוצר, להגביר את הזכירות והמעורבות למותג (Abolhasani & Golrokhi, 2021; Huang & Labroo, 2020). ואולם, פרסומאים רבים עדיין אינם מכירים במחקרים הרבים שבוצעו בנושא שהעלו ממצאים אודות יתרונותיה של המוזיקה בפרסום, כי אם נוטים להסתמך על הניסיון והאינטואיציה שלהם כאשר הם מפרסמים את מוצריהם (Breves, Herget, & Schramm, 2020).
אי לכך, עבודה זו תפקידה לבחון את השפעת המוזיקה בפרסומות על עמדות הצרכן. שאלת המחקר שהועלתה הינה: האם יש קשר בין שימוש במוזיקה בפרסומות לבין עמדת הצרכן כלפי המוצר?
בהתבסס על שאלת המחקר נוסחה השערת המחקר שהינה: ישנו קשר חיובי בין מוזיקה בפרסומת לבין עמדת הצרכן כלפי המוצר. כלומר: לשימוש במוזיקה השפעה חיובית על עמדת הצרכן למוצר המפורסם.
משתנה בלתי תלוי: שימוש במוזיקה בפרסומות.
משתנה תלוי: עמדת הצרכן כלפי המוצר.
שיטת המחקר: על מנת להשיב על שאלת המחקר ולבחון את השערת המחקר, עבודה זו תתבסס על סקירת ספרות בה ישולבו זה בזה באופן אינטגרטיבי ממצאים ורעיונות תאורטיים ואמפיריים שנדלו מארבעה מאמרים נבחרים.
מבוא
פרק 1: מוזיקה בפרסום – סקירה כללית
פרק 2: מוזיקה כגורם לעוררות רגשית
פרק 3: מוזיקה כמעצימה רמות מעורבות
פרק 4: מוזיקה כגורם מגביר זכירה
סיכום – השפעת השימוש במוזיקה על עמדת הצרכן כלפי המוצר
ביבליוגרפיה