המוצר והחברה (Company Analysis)
האייר (להלן גם: "החברה") הינה יצרנית מכשירים ביתיים עולמית מובילה שמשרדיה הראשיים נמצאים בצ'ינגדאו, סין. החברה הוקמה בעיר זו בשנת 1984 והונפקה בבורסה של שנחאי בשנת 1993. החברה מתכננת, מייצרת ולבסוף מוכרת מגוון של מכשירים לרבות מקררים, מקפיאים, מכונות כביסה, מזגנים, מחממי מים, מכשירי מטבח ומכשירי חשמל ביתיים קטנים, טלוויזיות, מכונות כביסה, טלפונים סלולריים, נגניDVD , מדיחי כלים, מייבשי כביסה, מערכות קולנוע ביתי, מחשבים ועוד, בצד מכשירים וריהוט "חכמים" לבית (Xueqiuxia, 2019; מדריך המותגים, 2020). בנוסף, החברה רשמה לאורך השנים יותר מ-6,800 פטנטים, ואף מעל 580 זכויות יוצרים על תוכנות אשר פיתחה (מדריך המותגים, 2020). אסטרטגיית המוצר של החברה הינה הובלה בעלויות תוך הקפדה על איכות. האייר אימצה אסטרטגיה של תמחור מוכוון מתחרה – היא קובעת את מחירי המוצרים שלה בשיעור נמוך בהשוואה לחברות המתחרות שלה, תוך שמירה על איכות סבירה של מוצרים. מחירים נמוכים יחסית למוצרים באיכות סבירה העניקו ערך רב לצרכנים, ועזרו לחברה למשוך מאגר לקוחות עצום ומצליח והגדילו את נתח השוק שלה במוצרי החשמל (Bhasin, 2019). טווח המחירים של מוצרי החברה נע בין מאות שקלים לבין אלפי השקלים בין החנויות השונות. לדוגמא ברשת אל"מ (2021), טווח המחירים של האיר הוא 944 ₪ לכיריים קרמיות, דרך 2,303 ₪ למקרר פשוט ועד ל-6,640 ₪ עבור מקרר 4 דלתות. נתח השוק של מקררי החברה בארץ הוא כ-15% (כביר, 2016).
1. המוצר והחברה (Company Analysis)
2. הסביבה (Market Analysis)
3. התחרות (Competitive Analysis)
4. לקוחות (Customer Analysis)
5. SWOT
6. משפך שיווקי
ביבליוגרפיה