את הימים שבהם חיפוש אחר חנות או בעל מקצוע לא החל בהקלדה קפריזית של מילים היישר מהחלק העצל יותר של תודעתנו בשורת החיפוש, גם המבוגרים שבינינו מתקשים לזכור. במציאות שבה פעולה פשוטה כמו הקלדה של מילים כגון "עורך דין קריית אונו" או "מסעדה צמחונית כשרה רעננה" מובילה אותנו היישר אל רשימה מכובדת של בעלי המקצוע וחנויות, כמעט שלא נותר תחום שבו נדרשים בעלי העסקים לתחזק ולקדם נוכחות במרחב הווירטואלי.
מצב עניינים זה היה בהחלט בגדר "חידוש משבש" אשר הפיל שחקנים וותיקים והעלה חדשים. ראשית, הנגישות של כמויות חסרות תקדים של מידע העניקו עוצמה חסרת תקדים לפלטפורמות השונות, אשר עוזרות למשתמשים לנווט בתוכו ולהגיע אל המידע הדרוש להם תוך שניות ספורות ותוך מאמץ מינימאלי, ובראשן מנוע החיפוש גוגל. מקורות המידע המסורתיים נדרשו להתאים את עצמם לשינוי או להיעלם לחלוטין: סוכני נסיעות למשל כבר כמעט שאינם מוכרים טיסות בלבד, שהרי אלו זמינות לכל דורש לחיפוש והזמנה מקוונים, ועל-כן נדרשו להתמקד בטיולים מאורגנים; מתווכי דירות כבר אינם נדרשים על-מנת למצוא דירות, אשר מתפרסמות בקלות ישירות על-ידי בעלי הנכסים באתרים ייעודיים, אלא לכל היותר בליווי סגירת עסקאות המכירה וההשכרה; ידע מחקרי וכללי כבר איננו מטבע עובר של הוצאות הספרים, אשר חדלו כליל להפיץ ספרים כגון אנציקלופדיות וספרי תיירות, וכן עוד כהנה וכהנה דוגמאות אשר ממחישות את השיבוש והחידוש שבעידן המידע והתקשורת המיידית.
i.תקציר
1.מבוא
2.מגזר התיירות – מאפיינים מרכזיים
2.1.מורה הדרך ישראל ישראלי – הצגה כללית
3.כלכלת הפלטפורמה – הזדמנויות ומגבלות
3.1.משמעויות עבור שוק התיירות
3.2.האפשרויות השונות לשיווק דיגיטלי
3.2.1.אתר עסקי וקידום במנועי החיפוש (SEO ו-SEM)
3.2.1.1. פלטפורמות ייעודיות
3.2.2.רשתות חברתיות
3.2.3.שיווק בדוא"ל
3.2.4.שיווק בווידאו
3.2.5.סיכום ביניים
4.מורת דרך כאושיית רשת – המקרה של אליני שבקיס
4.1.מקמפיין קידום עסקי לעסק דיגיטלי
4.2.מסקנות ביניים
5.דיון - לעבוד עם מה שיש
6.ביבליוגראפיה נבחרת