ארגונים בינלאומיים המהווים צרכנים עיקריים של העסקת והפיכת עובדי חברה למוצבים, הינה תופעה אשר נחשבת לאחת מהחשובות והמעניינות ביותר בעולם הניהול הבינלאומי בפרט והניהול בכלל. ארגונים בינלאומיים, אשר מבקשים לשלוח את ידיהם הארוכות למדינות רבות, נדרשות לעיניים וידיים במדינות אלו, תוך יצירת שיתופי פעולה, ורשתות איתנות עם השוק המקומי, תוך הרחבת עסקיהם בצורה משמעותית ויעילה (Gonzalez & Chakraborty, 2014). יעילות לכן, נחשבת לאחת הסוגיות החשובות ביותר המעסיקות את המחקר האקדמי והעסקי, נוכח העובדה כי העסקת מוצבו, הינה תהליך יקר, מורכב, אשר הצלחתו רחוקה להיות מובטחת, ותלויה בגורמים רבים מספור, הקשורים בעיקר לאופיו של המוצב, יכולת ההסתגלות שלו, התמיכה לה הוא זוכה מהארגון, והמדינה אליה הוא מגיע. כל אלו וקריטריונים נוספים הינם כאלו שהארגון חייב לקחת בחשבון כדי שעבודת ומשימת המוצבות תשתלם בסופו של דבר לארגון (Harzing, Pudelko & Sebastian Reiche, 2016).
יחד עם ההבנה הגדלה בנוגע לדרך יש לטפל במוצב ולסייע לו לעשות את תפקידו, כך סוגיה חשובה אחרת, החלה להעסיק את המחקר האקדמי והמקצועי. הידע הארגוני, נחשב זה עשורים בתור אחד מהגורמים החשובים ביותר המאפשרים לארגון לעבוד ביעילות ובצורה הנכונה ביותר עבורו, מצד אחד, ומצד שני, הגורם שלא אחת, מביא את הארגון להגיע לכדי יתרון תחרותי על פני מתחריו. עם השנים, ההבנה הגוברת לגבי החשיבות של זרימת מידע דו כיוונית, זו מהארגון למוצב (למען הצלחתו), וזו מהמוצב לארגון (נוכח ניסיונו הרב של המוצב על חווייתו ועל מדינת היעד) הביאה ארגונים ללמוד יותר ויותר על הדרך שבה ניתן לרתום את ניסיון וידע העובד לטובת הארגון, ולנצל אותו בחכמה (Burmeister, 2017).
מבוא.
1. המוצב וחזרתו הביתה.
1.1 מאפייניו של המוצב הטיפוסי
1.2 חזרתו של המוצב.
2. ידע ארגוני וידע המוצב.
2.1 מהו ידע ארגוני
2.2 סוגים של מידע ברשות המוצב.
3. אתגרים בניהול ידע בין מוצב לארגון
3.1 תהליך העברת הידע בין עובד לארגון
3.2 קשיים ואתגרים באיסוף מידע.
4. סיכום..
מקורות.