חדשנות והשפעתה על הצלחה עסקית בחברות בינלאומיות

מזהה: 1730
מאמר חם

העבודה בוחנת את השפעת תהליכי חדשנות על ביצועי חברות. החדשנות התפתחה במהלך המאה העשרים עם המעבר לשוק דינמי ומשתנה במהירות, בו חברות נדרשות לניצול יתרונות מובהקים על מנת לשפר את ביצועיהן ואת יכולת התחרותיות שלהן.

בחלקה הראשון של העבודה יסקרו הגדרות החדשנות ותהליך החדשנות לפי מחקרים שונים, בהדגשת השונה בין המונחים "המצאתיות" ו"חדשנות". ייסקרו סוגי אסטרטגיות החדשנות השונות המוגדרות כיום בעולם העסקי בהתאם לקוד מדינות ה- OECD, כדוגמת חדשנות ארגונית, חדשנות מוצר חדשנות בתהליך. ייסקרו סוגי אסטרטגיות חדשנות הנמצאות כיום בשימוש על ידי חברות בינלאומיות שונות כגון: חדשנות משתפת (שיתוף מידע פנימי וחיצוני), חדשנות משבשת (שדרוג מוצר על חשבון מוצר קיים בשוק ושינוי השוק), אנליזת שרשרת העסק ועוד. נסקרים תחומי ההשפעה המרכזיים של החדשנות בארגון לצורך שיפור יכולות התחרות: גיוון סל המוצרים, שיפור חוויית לקוח, יצירת יתרונות יחסיים והובלת השוק.

בחלקה השני של העבודה, ייסקרו היתרונות בשימוש בחדשנות וכן החסמים המרכזיים המשבשים ומפריעים ליישום תהליכי חדשנות בארגונים. יוצגו מדדים מרכזיים הקיימים כיום בכלכלה לצורך בחינת יכולות החדשנות בארגון, כשהמרכזיים בהם הינם יכולת ייצור רישות וקשר עם מקורות ידע חיצוני נוספים, יכולותיו התהליכיות של הארגון ויכולת ההשקעה בתהליכים של מחקר ופיתוח לצורך יישום רעיונות חדשניים והבאתם לכלל מעשה. בנוסף כמו כן נסקרים מדדים עיקריים המשמשים למדידת ערך יכולת החדשנות בארגון.

בחלקה השלישי של העבודה נסקר נושא חברות הבינלאומיות, מאפייניהן המרכזיים מבחינת המבנה הארגוני, הגורמים המשפיעים על ביצועי החברות בשוק, יכולות ליבה ורגולציה. בנוסף מובאת סקירה של  התפתחות המודלים לחדשנות בחברות החל מסיומה של מלחמת העולם השנייה באמצע שנות הארבעים של המאה העשרים ועד ימינו.

1   מבוא  

2   חדשנות

2.1  הגדרת המושג חדשנות

2.2  מאפייני חדשנות

2.3  סוגי חדשנות ואסטרטגיות חדשנות

2.4  חסמים לתהליכי חדשנות בארגון 

2.5  יתרונות החדשנות

3   חברות בינלאומיות   

3.1  הגדרות  

3.2  גורמי השפעה על ביצועי חברות בינלאומיות

3.3  מדידת ביצועים בחברות

3.4  התפתחות החדשנות בחברות בינלאומיות

4     דיון

5    סיכום ומסקנות  

6     ביבליוגרפיה  

320.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול בינלאומי
תגיות:
מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
5188
היקף עמודים:
15
מספר מקורות:
14
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.