השפעת פרמטרים מוסדיים על אסטרטגיות ודפוסי חדירה של חברות בינלאומיות לשוק זר

מזהה: 5304
מאמר חם

פעולת רכישה, מיזם או השתלטות של חברה בינלאומית בארץ יעד, השונה מארץ המקור של החברה, הפכה להיות חלק אינטגראלי בעולם העסקים המודרני והגלובאלי) Saparovas, 2016) פעולה כזאת תתבצע על ידי הקמת חברות חדשות מאפס, מיזוג חברות קימות בארץ היעד או השתלטות עליהן ורכישתן. דפוס הפעילות המרכזי לאופן הביצוע יכול להיות בשני מסלולים מרכזיים: ניהול משותף (Joined Venture), או בעלות מלאה (Fully Owned). כאשר ההבדלים ביניהם קשורים לאופי הבעלות- בעלות חלקית שיכולה להיות פסיבית או בעלות מלאה שחייבת להיות אקטיבית

העבודה עוסקת בתחום זה שנחקר רבות בספרות הניהולית-מקצועית אולם קיים עדיין מרחב פעולה לשיפור וביצוע הפרדה עדינה יותר בממצאים ובתאוריות המחקר. קיים עדיין מחסור בנתונים המגדירים את הקשר בין מהות הכלכלה ואופי השוק במדינת היעד לבין רמת החוזק של הפרמטרים המוסדיים ומכאן לאופי השפעתם על תהליך קבלת ההחלטות בחברה להחלטה על כיוון ודפוס החדירה הרצוי (Saparovas, 2016).

חברה בינלאומית המתכננת חדירה לשוק חדש שאינו במדינת המקור של החברה וזאת בעזרה של השקעות זרות, עומדת בפני החלטה לביצוע באחד משני דפוסי פעולה מרכזיים: הכיוון הראשון הינו רכישה של בעלות על חברה מקומית שכבר מבוססת ופועלת במדינה. ברכישה מסוג זה יש שני מסלולים אפשריים.

הבחירה במסלול הראשון, אשר קשור לנושא עבודה זו,  מוגדרת על ידי תצורת מבנה ההשקעה בפועל. דרך בניית המפעל /מערך הייצור מאפס (Greenfield)  או דרך רכישה (Acquisition), של ארגון או חברה הקיימת בשטח.

 

מבוא 

פרק ראשון: גורמים מוסדיים במדינת היעד הנבחרת 

גורמים מוסדיים – הגדרות וסקירה 

רגולציה 

רגולציה וגלובליזציה 

פרק שני: כיוון ודפוס הפעילות הנבחר לכניסה לשוק היעד

פרק שלישי : השפעתם של גורמים מוסדיים על דפוסי חדירה  

דיון 

ביבליוגרפיה 

450.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול בינלאומי
תגיות:
מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
7223
היקף עמודים:
23
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.